krakend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt niets aangepast aan processor versnelling maar het geeft vaak problemen omdat het standaard staat ingeschakeld. Versnellingsfuncties en bij een laptop ook de stroombesparing optie, kan veel snelheid doen terugnemen. Dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. De computer gaat dan bij sommige taken hangen. Een computer wordt trouwens ook niet veel sneller als Speed Step of Turbo van de processor staat ingeschakeld. Vaak ben je beter af als dat staat uitgeschakeld en ook al vanwege de warmte die vrijkomt bij de hoogst haalbare snelheid of de extra energie die het vergt. Voor wat betreft de verwerking kan je beter niet aannemen dat het niet verkeerd staat maar eveneens gewoon proberen.
 
Hallo

Dit motherboard bezit volgens mij ook audio onboard.

Deze gebruiken i.p.v. die pci/e kaart die problemen geeft ????

Zou deze dan wel niet in de p.c. gemonteerd/geinstalleerd laten , en een dekplaatje op het slot monteren om de airflow niet te veel te verstoren.

Mits deze p.c. op een niet geaard stopkontakt is aangesloten , netstekker uiteraard verwijderen tijdens manipulatie geluidskaart , etc ....

Kun je nog een paar jaar verder werken met deze p.c. , die blijkbaar voor de rest prima voldoet.

Peter
 
Hoi Alfred en VDK_P

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb zelf iets ontdekt en dat is dat de bitrate in windows op 48000 Hz staat, maar in Sam Broadcaster op auto. Dit heb ik ook aangepast naar 48000 Hz. Volgens mij kan dit ook problemen geven als dit niet gelijk staat?

Ga eerst dit eerst proberen en kijken hoe het gaat. Anders kan ik altijd nog kijken naar Speed Step.

Ik wil de onboard geluidskaart niet gaan gebruiken, want ik wil met mijn internet radio wel goede kwaliteit houden. Daarnaast gebruik ik ook nog breakaway live wat een goede geluidskaart vereist.
 
Bij deze wil ik graag melden dat het probleem opgelost lijkt! :)
Ik had in mijn geluidsprogramma breakaway live gezien dat als je problemen hebt met het geluid je de buffer hoger moet zetten. Dit heb ik gedaan en vooralsnog is het probleem niet meer teruggekomen.

Allemaal erg bedankt voor het meedenken!
 
Hallo

Blijkbaar is dit topic opgelost .... heb wel enkele bedenkingen ....


Zag dit prg niet eerder voorkomen in dit topic : " breakaway live " , of ik heb hier over gekeken , maar ....

Wat gebeurt er met de prg's , die in het begin van dit topic vermeld zijn :

"zoveel tijd gaat kraken tijdens het afspelen van muziek. Het maakt niet uit waar ik mee afspeel. Of dit nu via SAM Broadcaster, windows media player of via youtube is."

De relevantie / eenduidigheid , nuttig zijn van de geleverde antwoorden zijn uiteraard afhangkelijk van de geleverde info v/d t.s. ....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Je hebt helemaal gelijk! Volgens mij ben ik dit vergeten te melden, wat natuurlijk ook belangrijk is voor de antwoorden.

Sorry hiervoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan