Wat is beter meer werkgeheugen of meer schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethewil51

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2022
Berichten
3
Hallo,ik heb een nieuwe laptop gekocht. Mijn vorige had 4GB werkgeheugen en 1000GB harde schijf.De nieuwe heeft 8GB wekgeheugen en 512GB harde schijf. Mijn vrouw kijkt vooral series op Netflix,Ra***en viki en WE TV. Wat is dan beter,minder werkgeheugen en meer schijfruimte of meer werkgeheugen en minder schijfruimte. Jullie snappen aan de vraag wel dat wij leken zijn op computergebied.
 
Loop je dan nu ergens tegen aan?
En nee, ik snap de vraag niet, appels met peren vergelijken.

8GB is meer dan voldoende en als je opslagruimte tekort komt...
Merk en type notebook?
 
Mijn vrouw kijkt vooral series op Netflix,Ra***en viki en WE TV.
Ra...wat?

Werkgeheugen is niet van belang voor een beetje streaming bekijken. Met 8 GB kan je prima uit de voeten. Als je veel rekenprocessen door je computer laat verbruiken, dan is meer werkgeheugen wel handig.
Denk aan zware grafische spellen, video's monteren, 3D-modellen bewerken.
 
Ra***en = Rakkkuuuttten (censuur filter)
 
Laatst bewerkt:
Lange pier . Mijn vrouw zeurt dat ze 512 GB te weing vindt,terwijl ik zeg dat ze wel 8 GB werkgeheugen heeft.
 
Zo'n laptop met die specs had je in 2017 al... .met een Asus Zenbook.
Das 5 jaar geleden.....
Met die nieuwe i3 win je dus amper iets...
Ergo: Die potentiele "miskoop' zit hem dus niet in die 512GB SSD... dat die er is.... met 1 TB zou dat aan deze laptop qua kwaliteit verder niks veranderd zijn (behalve iets meer ruimte...).

Vergelijk...
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1719482;751435/
Er zit alleen een iets groterw SSD in het scherm is wat groter (maar laptop's met grotere schermen zijn verhoudingsgewijs vaak veel goedloper...en kleine laptop lastig met de warmte.

Het CPU vergelijk:
https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i5-7200U-vs-Intel-Core-i3-1005G1/m153577vsm906918

Wel een slimme marketing....
 
Acer Aspire 3 A317-52-34HE

Verhoog het toegewezen geheugen voor de videokaart bij het gedeelde geheugen in UEFI/BIOS via F2 bij starten, miss. met de FN key, effe uitproberen.

En vraag de vrouw wanneer ze dat merkt en met welke software.
 
Jouw vrouw moet aangeven welk probleem ze heeft. "Mijn vrouw zeurt dat ze 512 GB te weinig vindt, terwijl ik zeg dat ze wel 8 GB werkgeheugen heeft."
En nee, ik snap de vraag niet, appels met peren vergelijken.
Loop je dan nu ergens tegen aan?
Geef daar eens antwoord op. Waarom wil jouw vrouw dan meer GB aan schijf-/opslagruimte? Werkgeheugen is RAM en dat is voor rekenprocessen e.d. zie post 3.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan