datum van een ontvangen email in het verleden

Status
Niet open voor verdere reacties.

cow18

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
4.276
Besturingssysteem
Windows
Office versie
Excel365
Dit is meer een vraag om uitleg dan een effectief probleem.
Ik kijk dagelijks mijn emails na en dan gooi ik die netjes weg of zet die in een bepaalde submap, tot daar geen probleem.

s' Avonds is mijn "Postvak In" zo goed als leeg.
Hoe kan het dat je zo nu een dan een email van een nigeriaans prins of andere soort spam krijgt, die toch door de filters geraakt zijn en die een datum van een week geleden hebben.
Ik weet zeker dat gisteren avond die mail er nog niet was en zonet stond die gewoon in mijn "Postvak In".

Kan je dat eigenlijk wel (handmatig of met VBA) nu een mail verzenden en het laten lijken dat die mail al een week geleden verzonden is ?
Je kan een mail inplannen voor later, maar met terugwerkende kracht ??? :d

schermafbeeldingSchermafbeelding 2022-05-31 085652.png
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat jouw nigeriaanse prins zoveel mailtjes verstuurt dat zijn server het niet bij kan bijhouden.
In de link staat ook wat het tijdstip precies betekend en hoe je kan zien welke weg je mail heeft afgelegd.
Bron: https://askleo.com/email-take-so-long/
 
Laatst bewerkt:
interessant.
Nu heb ik wel niet, om begrijpelijke redenen, die mail van mijn prins geopend om te checken via wie en wanneer mijn mail alle servers gepasseerd is.
En dus ik zet mijn systeemtijd een week terug, zend een mail naar mezelf, zet snel terug de systeemtijd normaal en dan kan ik net op tijd zijn om mijn mail van een week terug te ontvangen.:thumb:
 
Back to the future.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan