Muiswijzer weg, reset, reparatie systeembestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monday

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2022
Berichten
8
Beste helpers,

Met enige regelmaat 'bevriest' mijn muiswijzer of is er opeens niet meer. Met een of een paar resets van het systeem, functioneert alles weer.
Een systeembestandscontrole (sfc) zorgt vervolgens voor een 'reparatie' (zie bijgevoegd screenshot). In dit screenshot wordt verwezen naar logbestand in CBS (dit tekstbestand eveneens toegevoegd).

Mij ontbreekt de deskundigheid om dit logbestand te kunnen interpreteren.
Wordt iemand hier wijs uit en geeft het aan wat probleem/oplossing is?

BVD.
 

Bijlagen

  • CBS-log.txt
    1,6 MB · Weergaven: 14
  • screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    43,4 KB · Weergaven: 25
KB5005716 en het niet voldoen aan systeemvereisten voor Windows 11

Wat betreft die eerstgenoemde KB (KB5005716) lees ik daar dat: ‘’This update improves the Windows 10, version 2004, 20H2, 21H1, and 21H2 out-of-box experience (OOBE) by providing eligible devices the option to upgrade to Windows 11 as part of the OOBE process.’’

Bij Instellingen, Windows Update staat: Deze pc voldoet momenteel niet aan de minimale systeemvereisten voor het uitvoeren van Windows 11. (zie 2 screenshots). Zou dat de oorzaak kunnen zijn van het niet kunnen installeren van die KB?
 

Bijlagen

  • pc-prestaties.jpg
    pc-prestaties.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 15
  • pc-prestaties-2.jpg
    pc-prestaties-2.jpg
    81,7 KB · Weergaven: 14
Begrijp niet wat Windows 11 met de problemen te maken heeft. Denk dat je een uitgebreider herstel kun overwegen, zie de link. Use DISM command.
 
Updates

Hoe moet ik die updates precies uitzetten? Er zijn toch ook updates die wél nuttig voor mijn pc zijn?


Het linkje verwijst naar: 'How to fix Windows update error 0x800f0805?' Ik heb echter die error niet langs zien komen op mijn pc...
 
Begrijp niet wat Windows 11 met de problemen te maken heeft. Denk dat je een uitgebreider herstel kun overwegen, zie de link. Use DISM command.

Windows updates bijgewerkt.
En ik heb zowel een DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth als een SFC uitgevoerd.
Resultaat: ‘’No component store corruption detected.’’ Ook SFC bracht geen fouten naar boven.
Het system werkt goed. Opstart met 1 ‘piepje’, dus zoals het hoort. (en niet 1 lange en 3 korte pieptonen).
Blijf het in de gaten houden. De DISM kende ik nog niet, alleen SFC.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan