Analoge achteruitrijcamera op Android device

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Ik weet niet of dit de juiste forumafdeling is, maar aangezien het om een Android device gaat, komt dit het dichtst in de buurt.

Ik wil deze dashcam hebben, maar ik heb reeds een aftermarket achteruitrijcamera op mijn auto zitten.
Deze werkt verder prima, maar volgens de verkoper van de dashcam zal deze niet werken als ik hem aansluit op de AV-in van de dashcam, omdat de camera geen Android ondersteunt.
Het is namelijk wel de bedoeling dat de DVR naar het beeld van de achteruitrijcamera springt, zodra de auto in zijn achteruit wordt gezet.
Ik heb wel iets gelezen over OTG adapters, maar dan gaat het niet via de AV-in en gaat het waarschijnlijk ook niet automatisch.
Ik heb het idee dat het gewoon zal werken (die jack-plug van de camera die bij de DVR geleverd wordt, zal ook geen digitale signalen geven) met een RCA naar jack-adapter.
Maar van Android in combinatie met analoge achteruitrijcamera's heb ik dus geen kaas gegeten.
Wie helpt mij verder?
 
De aansluiting van de camera die ze gebruiken is vrij exotisch - ik kende het nog niet. Ze gebruiken een 2.5 mm 4 pin jack, en de camera schakelt aan als het achteruitrij licht wordt aangezet. Om de kosten van 14 euro hoef je het niet te laten lijkt me. Misschien weten ze er hier meer van:
https://www.autoweek.nl/forum/list.php?17
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan