Mediaplayer kan gedeelde netwerkmap op pc niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnncops

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Berichten
199
Ik probeer op mijn Himedia Q10 mediaplayer mijn gedeelde mappen op de pc te benaderen om films te streamen. Op de mediaplayer vul ik mijn IP adres in en geef de juiste directory aan. Als ik vervolgens op OK klik krijg ik de melding "New server error". Ik doe vast iets niet goed maar weet niet wat, wie weet raad?
 
Bedankt voor je reactie maar het probleem was na het opvolgen van de uitgebreide instructies helaas voor de andere gebruiker nog steeds niet opgelost :rolleyes:
 
Als de andere gebruiker een shortcut gebruikt, gooi die dan eens weg en maak hem weer opnieuw aan.
Je weet zeker dat die persoon geen spaties in de map naam heeft?
 
Dit is voor mij hogere wiskunde hoor. Mijn bestanden staan op de D schijf. Als ik bij LAN search mijn IP adres intik en bij Directory D:/ dan op OK klik krijg ik de melding "new server error". Het lijkt wel of je een IC achtergrond moet hebben om een mediaplayer aan de gang te krijgen:(
 
Werkt het eerder wel zonder problemen?
Das wel handig om te weten.
helaas voor de andere gebruiker nog steeds niet opgelost
Als je een nieuwe gebruiker aanmaakt werkt het dan wel?
Zo ja, gooi dan de probleem-gebruiker weg, herstart de mediaplay en maak hem weer opnieuw aan.
En?
 
Ik heb de mediaplayer van een vriend gekregen, bij hem werkte deze wel. Hij gebruikte weliswaar een NAS en ik de D schijf maar dat zou toch geen verschil moeten maken. Op jouw vraag over het aanmaken van een gebruikersnaam, deze optie kan ik nergens vinden.
 
Wat staat er over het verschil tussen een NAS en een D-schijf van een PC in de handleiding?

In een NAS is over het algemeen de rechten zaken veel eenduidiger geregeld dan op een PC.
Veel van die NASsen hebben vaak een Linux basis, waarbij de rechten toekenning goed is geregeld, vaak snel zichtbaar in de interface/dan wel terug te vinden.

Bij een PC zou dat ook goed moeten gaan maar als een map aangemaakt is alleen geschikt voor rechten voor de gebruikers van die PC... dan kan dat uitmaken. De Mediaplayer is nl geen pc gebruiker en heeft dus geen rechten voor toegang tot die map.

Dus je zult die map op de D-schijf via de geavanceerde eigenschappen het delen van die map voor iedereen moeten instellen als toegestaan.

Zou mogelijk moeten zijn, uit veiligheidsoverwegingen heb ik dat nooit zo gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Deze optie had ik ook al geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan