probleem met opmaak 2e div

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaan1946

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2015
Berichten
23
Hallo allen,
Er gebeurt iets vreemds bij het plaatsen van 2 divs in een container. De eerste div sidel toont de opmaak zoals bepaald in het css bestand. De tweede die er naast staat doet dat niet. Ik snap er niks van

In de css staat:

Code:
#sidel {
    width: 200px;
    background-color:#D7D7D7;
    border: 2px solid black;  /* randkleur*/
    border-radius: 20px;      /* scherpte hoeken */
    color: black;             /* tekstkleur*/
    margin-top: 0px;          /* Ruimte vanaf bovenkant */
    margin-left:5px;          /* Ruimte vanaf linkerkant */
    margin-right:10px;        /* Ruimte vanaf rechterkant */
    padding: 10px;
    float: left;
}

#content {
    width: 400px;
    background-color:#D7D7D7;
    border: 2px solid black;  /* randkleur*/
    border-radius: 20px;      /* scherpte hoeken */
    color: black;             /* tekstkleur*/
    margin-top: 0px;          /* Ruimte vanaf bovenkant */
    margin-left:5px;          /* Ruimte vanaf linkerkant */
    margin-right:10px;        /* Ruimte vanaf rechterkant */
    padding: 10px;
    float: left;
}

De div content laat niet de opmaak zien bij een preview en ook de breedte wordt niet aangepast..
Sidel doet dat wel. Wat doe ik nou verkeerd???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of heb je een linkje naar een pagina die wij kunnen zien?
 
Persoonlijk ben ik meer in voor een JSfiddle die een lange tijd beschikbaar blijft.
Ik heb al vaker meegemaakt dat ik iemand wou helpen die inmiddels het script weer heeft verwijderd van zijn hosting.
 
Ik weet niet wat je mist

Wel staat #content diverse malen in je css/stijl.css en dan wordt de laatste genomen.
 
Eerst even iets over de html, een <frameset> is pre-historie en wordt door niemand meer gebruikt.
Is het een oude website of is het een nieuwe- of te moderniseren website?
 
Hallo allen,

Opgelost. Bedankt allemaal. Dat had ik niet gezien dat de content meerdere malen in het css stond. Ik heb ze verwijderd en alles werkt nu perfect. Het is geen oude website maar ik werk eigenlijk al jaren met frames. Vind ik makkelijk. En het werkt nog goed dacht ik. Wat kan ik dan beter toepassen als ik d.m.v. een link alleen een inhoudelijk deel wil aanpassen?

Sjaan
 
regel 33-70 #page, #sidel en #content

regel 71-86 deze #content doet niets door /* .... */

Bij regel 208 staat /*De div's*/
met daaronder #page, #content, #content2, #lside

Als je iets verandert in regels 33-70 dan wordt dit weer terug verandert vanaf regel 208.
Tip. Zet alles van de pagina indeling (pagina structuur) bij elkaar, dus niet verspreid door je stylesheet.
 
... ik werk eigenlijk al jaren met frames. Vind ik makkelijk. En het werkt nog goed dacht ik.
Zoek frame / frameset in deze lijst www.w3schools.com/TAgs/default.asp en kijk wat erbij staat.
Controleer ook even je andere html in deze lijst, alles wat rood is niet meer gebruiken ;)

De bedoeling is dat alle html bij elkaar komt (i.p.v. in aparte frame bestanden). Het lijkt erop dat je bij ccc hosting zit, dan heb je php in je pakket. Kennis van php is niet nodig maar het maakt het voor jou wel eenvoudiger. Ik kijk even wat je nu hebt en hoe je dit makkelijk naar deze eeuw kan halen.
 
Frames is een techniek uit de 90'er jaren die tegenwoordig meer nadelen dan voordelen kent. Lees ook dit eens:

het komt er op neer:

- De site wordt minder toegankelijker
- Google en andere search-spiders indexeren het niet meer goed
- Het maken van een Bookmark/Favoriet is niet te doen

Ik ben er al in 2003 vanaf gestapt.
 
Ik zou u kunnen vragen om een programma te installeren maar je kan ook onderstaande proberen
CSS
Code:
display:inline-block;
Code:
display:block;

ik zou voorstellen om div naar section aan te passen omdat section meer een omkadering is en div als tekstvlak kan gezien worden door zoekrobots
 
@Sjaan1946 Een voorbeeldje gemaakt hoe je zonder frames de pagina kan weergeven op smartphone, tablet en desktop. De enige php regel is include("....") om html uit een ander bestand in te voegen op de plek waar je dit wilt.

Alle pagina's eindigen op .php , elke code editor kan de html in een .php bestand goed weergeven (bijv. Notepad++). De host provider ondersteunt php en zal html uit een ander bestand invoegen op de plek die is aangegeven.

Regel 6 (bootstrap-reboot.min.css) zorgt ervoor dat je een goede basis stijl hebt die afwijkende weergave tussen verschillende browsers opheft. Bijvoorbeeld font-family is hierin voor alle apparaten en platforms geoptimaliseerd.

Bekijk het eens als alternatief voor frames. Ik heb het eenvoudig gehouden. Als je een vraag hebt dan hoor ik het wel.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    4 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan