schijf moet geinitialiseerd worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een externe harde schijf in gebruik waarop mijn data staat.
Sinds enige tijd geeft de schijf problemen aan bij het lezen.
Daarom probeer ik de data op de schijf te kopiëren naar een andere schijf.
Windows meldt nu "schijf moet geinitialiseerd worden..." en biedt mij de mogelijkheid tussen MBR en GPT. Ik neem aan dat beide opties niet reëel zijn, omdat daarmee de schijf wordt geformatteerd. Is dat juist?
Welke opties heb ik nog meer om de data van die schijf te redden?

Vriendelijke groet,
Marianne
 

Bijlagen

  • hm_20220606.jpg
    hm_20220606.jpg
    120,5 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Tip: What happens if I initialize my disk? Disk initialization can wipe out all the data and cause data loss. As a result, if you have stored a large amount of data on the external hard drive, an initialization operation like this is not recommended.

Ik denk dat Lange pier of andere deskundigen wel het juiste antwoord kunnen geven. Even afwachten dus.

Deze wel gevonden: Full Solutions to Fix Disk Unknown Not Initialized (2 Cases) [Partition Magic]
 
Laatst bewerkt:
Tip: What happens if I initialize my disk? Disk initialization can wipe out all the data and cause data loss. As a result, if you have stored a large amount of data on the external hard drive, an initialization operation like this is not recommended.
Dankjewel. Heb jij nog tips om de data te redden?
 
Nee. Zie de link. In dit geval mag je geen fouten maken en wacht het antwoord van een deskundige af.
Zie post 3. Als de uitvoering van een chkdsk al mogelijk is?
11. * Schijfcontrole uitvoeren (chkdsk.exe)
Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ chkdsk X: /f achter de prompt. C:\Windows\System32\chkdsk X: /f
X: vul in voor X de gewenste schijfletter van de betreffende schijf
of > Deze computer > klik op de juiste schijf > > RMK > Eigenschappen > Tabblad Extra > Controleren (RMK = rechtermuisknop)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan