csv bestand importeren in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

eekie64

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2017
Berichten
9
Ik wil 20 namen met email adressen importeren in een email lijst in outlook. Ik heb van een outlook bestand met 2 kolommen naam en email een apart bestand gemaakt en geeporteerd als csv ms-dos bestand. Importeren lukt niet. Toen geprobeerd te exporteren naar mijn gmail. Daar werd verteld dat de headers niet klopten. toen heb ik een voorbeeld header gedownload en adressen en namen daarin gezet en geëxporteerd. Nu kon ik importeren in gmail. In outlook probeerde ik het naar de emaillijst te importeren via de beheerknop. Nu gaf hij aan dat de adressen waren geïmporteerd, maar helaas was dat niet zo.
Alweer een msbug?
 
Je geeft niet aan wat je precies aan het doen bent. Als je gegevens vanuit een csv bestand importeert, moet je in één van de stappen de velden uit je bronbestand koppelen aan de velden in Outlook. Omdat Outlook natuurlijk nooit de exacte namen kan weten, is dat een handmatige actie. Het maakt dus geen moer uit hoe jij die velden noemt in je bronbestand. Als je vanuit een ander Outlook bestand een csv maakt en die importeert, zijn de veldnamen gelijk en worden ze doorgaans automatisch goed gekoppeld. Anders is dat dus een stap waar je even goed op moet letten. Maar moeilijk is het allemaal niet, en tot mislukkingen heeft het bij mij nog nooit geleid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan