Nieuwe game pc samenstellen / budget rond 1500,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin34

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2020
Berichten
9
Hi allemaal,

Ik wil binnenkort een nieuwe pc bouwen. In het verleden heb ik ook via dit forum een pc samengesteld met jullie hulp. Dit had ik toen gedaan via Azerty. Ik heb geen moeite met het bouwen, maar wel met de compatibiliteit van de componenten met elkaar.
Mijn budget is rond de €1500,-. Zouden jullie mij kunnen helpen met het samenstellen van een krachtige gaming pc?

Alvast bedankt!
 
Heb je al wat kunnen vinden? Dan kunnen we zeker wel oordelen over je wensenlijstje.
 
Laatst bewerkt:
Zeker! Ik zit te denken aan een intel i7 processor met 32gb ram. Videokaart weet ik zelf niet heel veel over, welke het best hier bij zou passen.
 
Voor een goede game computer is je budget wel aan de lage kant. Ik heb begin dit jaar een game computer gekocht bij https://www.dragoncomputers.eu/ waar ik echt tevreden van ben. Het budget lag wel rond 2.500 EUR (BTW niet inbegrepen). Configuratie:
luxe Firebreather Eruption I1980RGB Intel Core i9 11900K 8-Core (16 threads) 3.5Ghz (turbo: 5.3Ghz) Nvidia Geforce RTX 3080 10GB grafische kaart 512GB SSD 16GB DDR4
- NZXT H511 behuizing black
- Standaard twee jaar Carry-in garantie
- harde schijf : 1TB SATA600 DT01ACA100 32mb HDD van Toshiba
- SSD aanpassen: 1TB Samsung EVO 970 M.2 NVMe PCI-E SSD (tot 3400 MB/s)
- werkgeheugen uitbreiden: uitbreiden naar 32GB DDR4
- voeding aanpassen: modulaire Cooler Master 850 watt MWE V2 80+ GOLD voeding
- CPU koeler : stille Dragon Firebreather catch IT 240 RGB 4x 120mm fan waterkoeling
is een heel goede PC.
 
Begin met het kiezen van je grafische kaart, vervolgens neem je een geschikte voeding ervoor, dan blijft er nog wat over voor je cpu-mobo-ram, en als sluitpost de SSD.
Voorts zou ik safe spelen door de QVL aan te houden wat betreft geheugen/mobo/cpu (AMD) combinatie ..
Ook een geschikte SSD kun je vinden in een dergelijk document welke door de mobo-fabrikant is opgesteld.
Een 3080 kost al gauw 900euro
Een 3070 kost rond de 700 euro
een 3060 kost rond de 450 euro
De grafische kaart neemt het grootste deel van je systeem in beslag, maar dat wist je vast al wel ..
Welke spellen denk je te gaan spelen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan