boxen en hoofdset

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
286
Ik had een hoofdtelefoon (usb stroom en aparte ingangen) en boxen, maar heb nu nieuwe boxen alleen op sb poort, maar kan z niet beiden tegelijk werkend krijgen. Het zou toch moeten kunnen? Ik heb al diverse websites geraadpleegd, maar wat ik ook doe er werkt maar 1 van de 2. Ik heb win7.
 
Kijk toch eens hoever je kunt komen onder Win7 in vergelijking tot Win10:



  • Klik met de rechtermuisknop op het pictogram Geluid in het systeemvak en open Geluiden.
  • Kies het tabblad Afspelen en selecteer de eerste hoofdtelefoon als uw standaard afspeelapparaat.
  • Ga nu naar het tabblad Opnemen.
  • Klik met de rechtermuisknop op het lege gebied en schakel 'Uitgeschakelde apparaten weergeven' in.
  • Klik met de rechtermuisknop op Stereo Mix en schakel deze in. Als u het niet kunt vinden, installeert u gewoon de nieuwste Realtek-geluidsstuurprogramma's en codecs.
  • Dubbelklik op de Stereo Mix om Eigenschappen te openen.
  • Kies het tabblad Luisteren in Eigenschappen.
  • Vink het vakje "Luister naar dit apparaat" aan en selecteer uw tweede hoofdtelefoon in het vervolgkeuzemenu.
  • Open nu het tabblad Geavanceerd en verwijder het vinkje bij "Toestaan ​​dat toepassingen exclusieve controle over dit apparaat overnemen" en bevestig de wijzigingen.

Heb geen Win7 bij de hand om het zelf eerst te checken.

Het gaat toch om 2 usb poorten sound-actief te krijgen. Wat er exact op die poort zit kan invloed hebben, dus die aanname ff checken....

bron: https://www.quora.com/How-do-I-use-two-USB-headsets-on-a-PC
 
Ik had een hoofdtelefoon (usb stroom en aparte ingangen)
Vertel, hoofdtelefoon en ingangen?

Met de Realtek Audio Configurator de voorzijde instellen als uitgang voor de "neem aan" headset, tevens neem ik aan dat je via de SB software ook het één en ander moet instellen.
 
Kijk toch eens hoever je kunt komen onder Win7 in vergelijking tot Win10:



  • Klik met de rechtermuisknop op het pictogram Geluid in het systeemvak en open Geluiden.
  • Kies het tabblad Afspelen en selecteer de eerste hoofdtelefoon als uw standaard afspeelapparaat.
  • Ga nu naar het tabblad Opnemen.
  • Klik met de rechtermuisknop op het lege gebied en schakel 'Uitgeschakelde apparaten weergeven' in.
  • Klik met de rechtermuisknop op Stereo Mix en schakel deze in. Als u het niet kunt vinden, installeert u gewoon de nieuwste Realtek-geluidsstuurprogramma's en codecs.
  • Dubbelklik op de Stereo Mix om Eigenschappen te openen.
  • Kies het tabblad Luisteren in Eigenschappen.
  • Vink het vakje "Luister naar dit apparaat" aan en selecteer uw tweede hoofdtelefoon in het vervolgkeuzemenu.
  • Open nu het tabblad Geavanceerd en verwijder het vinkje bij "Toestaan ​​dat toepassingen exclusieve controle over dit apparaat overnemen" en bevestig de wijzigingen.

Heb geen Win7 bij de hand om het zelf eerst te checken.

Het gaat toch om 2 usb poorten sound-actief te krijgen. Wat er exact op die poort zit kan invloed hebben, dus die aanname ff checken....

bron: https://www.quora.com/How-do-I-use-two-USB-headsets-on-a-PC

Ik heb precies gedaan wat je zei, de hoofdtelefoon werkt en de boxen niet.
 
Vertel, hoofdtelefoon en ingangen?

Met de Realtek Audio Configurator de voorzijde instellen als uitgang voor de "neem aan" headset, tevens neem ik aan dat je via de SB software ook het één en ander moet instellen.

Ik gebruikte tot voor kort boxen en hoofdtelefoon an de achterkant met een splitter, maar nu heb boxen met alleen USB aansluiting en nu werkt alleen de hoofdtelefoon, nadat ik heb gedaan wat route99 zei en daarvoor deden alleen de boxen het.
 
Ik had een hoofdtelefoon (usb stroom en aparte ingangen) en boxen, maar heb nu nieuwe boxen alleen op sb poort, maar kan z niet beiden tegelijk werkend krijgen.
De achterliggende gedachte begrijp ik niet.
Hooftelefoon + boxen tegelijk, waarom staan de boxen dan aan?
Nieuwe boxen + oude boxen tegelijk : het geluid wordt slechter.

Of wil je de oude boxen als "achter luidsprekers" gebruiken?
 
Nog gedaan wat ik voorstelde? je dient 2 audiostromen te maken, kan hier de headset en boxen tegelijk gebruiken, dat die boxen via de USB bij je gaat zal ook een instelling zijn en je hebt het over SoundBlaster (SB) maar krijg de indruk dat je die helemaal niet hebt.
https://answers.microsoft.com/nl-nl...adphones/f316314c-ec10-4d76-b1b7-1b2f698ae345

Ik zie niet hoe ik ze beiden tegelijk kan instellen, maar misschien zie ik iets over het hoofd? ik heb nog wat uitgeprobeerd, maar nu komt er een heel naar geluid uit mijn hoofdtelefoon, dat ik snap er nu helemaal geen barst meer van.......
 
Laatst bewerkt:
De achterliggende gedachte begrijp ik niet.
Hooftelefoon + boxen tegelijk, waarom staan de boxen dan aan?
Nieuwe boxen + oude boxen tegelijk : het geluid wordt slechter.

Of wil je de oude boxen als "achter luidsprekers" gebruiken?

Nee ik wil mijn nieuwe boxen die alleen op USB zitten tegelijk met mijn hoofdtelefoon kunnen gebruiken.
 
Nee ik wil mijn nieuwe boxen die alleen op USB zitten tegelijk met mijn hoofdtelefoon kunnen gebruiken.
Tegelijk lees ik :confused: ?
 
Met een heatset en b.v. een game kun je ***len met op de achtergrond de game geluiden.
 
Inmiddels heb ik de USB boxen terug gestuurd en nieuwe besteld met extra audio ingangen. Dit systeem werkt wel zo als ik het wil hebben en daar mee is het probleem voor mij opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan