Laptop krom

Status
Niet open voor verdere reacties.

drenthegamer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2022
Berichten
8
Hallo iedereen ik weet niet of ik het in het goeie topic heb geplaatst maar ik heb en probleem ik had tijdens computer woede eens op mijn toetsenbord geslagen van de laptop nu is het toetsenbord wat krom hoe krijg ik dit weer recht
 
Als 'ie nu nog werkt is de kans groot dat dat niet meer zo is als je de boel recht probeert te krijgen.
 
Er valt weinig van te zeggen zo natuurlijk.
Misschien proberen de tegengestelde druk uit te oefenen.
 
Ok, dan weet ik het ook niet.
Misschien dat iemand anders een inventief idee heeft.
Anders dan, uit elkaar halen, alles recht maken en weer in elkaar zetten.
 
Stap 1: https://www.google.com/search?q=anger+management ;)
Stap 2: Probeer hem in de tegenovergestelde richting recht te buigen, maar onthoud dat je ook dingen kan forceren en dat je laptop stuk gaat.
Stap 3: Koop een stressbal of iets anders om op af te reageren.

Eigenlijk moet je gewoon lering trekken van je fouten. En ja, zo heb ik vroeger ook een keer de muisknoppen kapot geragd van woede. Die klikten ook niet meer lekker. Sindsdien geleerd om wat voorzichtiger met je spullen om te gaan. ;)
 
Hallo

Keyboard van merkloze laptop demonteren , en terug voorzichtig recht plooien.

Of dit in dit geval eenvoudig is ??? geen vermelding merk/typenr.

Of ... je koopt een nieuw keyboard , en monteerd deze ...

Toekomst zal uitwijzen of er toch geen schade is veroorzaakt aan deze laptop.
 
Hallo

Ah .... het plezante model , waarvan het keyboard op plastic studs is gemonteerd i.p.v. met schroeven ... (plastic pinnetjes waarvan het uiteinde is gesmolten)

Mits geplooid , zullen wel meerdere studs zijn afgebroken (het gesmolten uiteinde) , waardoor deze nu mechanische verhindert wordt om terug op zijn plaats te komen.

Bij dit model moet ook het motherboard worden verwijdert om toegang tot het keyboard te krijgen.

Herstellen is haalbaar , mits de nodige moeite en tijd.

Keyboard demonteren , zo veel mogelijk recht plooien.

Met de keyboard caps op tafel verder afwerken en controleren op haaksheid ... wees uiteraard voorzichtig ... indien 2 linker handen niet aan beginnen ...

P.s.

Indien je geluk hebt , zijn er slechts enkele pinnetjes gebroken , en kun je deze terug op hun plaats klikken.


Peter
 
Hallo

"Oke alleen waar zitten ze precies "

Aan de binnenzijde van de "palmrest" , deze pinnetjes zitten doorheen het keyboard , en het uiteinde van deze is gesmolten.

Een manier om die paar cent dat deze schroefjes kosten uit te sparen ...

Maar ....

Mits een beeld meer zegt dan 1000 woorden :

https://www.youtube.com/watch?v=TihsSdSflok

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan