• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbel vergelijkent zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrnico

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
109
Hallo.

Ik ben opzoek naar het volgende.
Ik heb een lijst die automatisch uit een app word ingevuld. Hier wil ik via vergelijkent zoeken een machine naam en een weeknummer kiezen en hier een waarde van invullen.
Echter maakt de app elke keer een nieuwe regel aan dus moet ik eigenlijk zoeken op 2 variabele waarden. het liefst los ik dit op zonder VBA zodat het ook buiten windows werkt.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Dubbel verticaal zoeken.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 12
Wanneer je voor ieder weeknummer maar 1 stand hebt kan het met

Code:
=SOMMEN.ALS(invoer!$C$2:$C$11;invoer!$B$2:$B$11;A3;invoer!$A$2:$A$11;$A$1)
 
Daarvoor heeft MS draaitabellen gemaakt.
Gebruik de faciliteiten van het programma waarmee je werkt.
Het splitsen van soortgeljke gegevens in werkbladen/bestanden/folders is nooit een goed idee.

PS. Wie heeft die onwelvoeglijkheidsinstelling van dit forum zo belachelijk ingesteld ?
 

Bijlagen

  • __daarvoor_snb.xlsx
    14,1 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is de "onwelvoeglijkheidsinstelling van dit forum"?
 
De instelling om preutse Amerikanen te behoeden voor normale Engelse woorden, die ze zelf dagelijks ad nauseam gebruiken. Het derde woord in de tweede zin van mijn bijdrage werd daardoor gedeeltelijk vervangen door sterretjes. (Die overigens nu weer verdwenen zijn).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan