• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde van cel die formule bevat ontbreekt bij Zoeken/vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Er staat 4 x -14,28 in een document/cel en ik wil die lokaliseren maar krijg er maar twee d.m.v. zoeken. Waar een formule staat wordt niet aangegeven. Is daar een optie voor?
Was er ook niet vba om gezochte waarden met een celkleur aan te geven/markeren?
 
Ik tref het niet een keer aan in je voorbeeldbestand.
 
Screenshot.
Waar is E1.jpg
 
Heel mooi! Bedankt.:thumb:
 
Kan iemand deze aanpassen voor het zoeken op een getal?
Code:
Sub j()
 a = Application.InputBox("Zoek tekst/getal", "Vul iets in")
    If a <> "" Then
            Set c0 = ActiveSheet.Cells.Find(what:=a)
            If c0 Is Nothing Then
                MsgBox "Niets gevonden", vbOKCancel, "Let op"
                Exit Sub
            End If
    
            c00Address = c0.Address
            Set c00 = c0
            Do
                Set c0 = ActiveSheet.Cells.FindNext(After:=c0)
                Set c00 = Application.Union(c00, c0)
            Loop Until c0.Address = c00Address
        
            If c00.Count > 0 Then c00.Interior.ColorIndex = 8
            b = MsgBox("Markering weghalen?", vbYesNo, "Let op")
            If b = vbYes Then c00.Interior.ColorIndex = xlNone
    End If
End Sub
 
@snb
Iedereen weet nu wel dat jij mijn schoonmoeder bent.:eek:
 
Mijn zoon zou niet met zo'n stijfkoppig type hoeven aankomen.
 
@Haije
Het is niet toegestaan een bestand te plaatsen met persoonsgegevens en privacygevoelige informatie. Een document met een contract en cijfers over tig jaren lijkt mij niet wenselijk te plaatsen.

Deze vraag, zie screenshot is zo simpel dat iedereen even die getallen in een document kan zetten om even de vraag/uitkomsten te reproduceren. Met de code markeer je alle tekst die hetzelfde is, maar getallen worden niet geaccepteerd. Dus dat is de vraag. Maak de vba ook geschikt voor getallen.
 
@ Senso: Wat denk je nou te bereiken met dit hautaine gedrag. Dat de helpers harder voor je gaan "lopen" Jij weet net zo goed als ieder ander dat je een voorbeeld bestand dient te plaatsen. Niet het originele bestand, maar een voorbeeld. Hetgeen je dus zelf ook aangeeft in andere topics waarin je reageert.
 
Deze vraag, zie screenshot is zo simpel dat iedereen even die getallen in een document kan zetten om even de vraag/uitkomsten te reproduceren.

Als dat zo simpel is kun je het ook zelf doen.
 
@senso,

Ik haal uit je oorspronkelijke vraag, dat er cellen met waarden en cellen met formules voorkomen. Dat alleen zou je moeten doen beseffen dat "even simpel" getalletjes overnemen geen optie is.

Bovendien: in de aangehaalde post geef je notabene zelf aan dat een voorbeeld bestand altijd gewenst is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan