• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verwijderen met celinhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

mobo2018

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2018
Berichten
66
Goedemorgen,

In ben bezig met rijen te verwijderen die een bepaalde cel inhoud bevatten binnen een bepaald bereik
Tot op heden heb ik de formule gebruikt die in de bijlage staat en heb er veelvuldig gebruik van gemaakt.
Nu kom ik overzichten tegen waarbij ik meerdere bereiken nodig heb.
In het voorbeeld heb ik deze rijen geel gemarkeerd.

Is er een manier waarmee ik dit in 1 keer in VBA kan verwerken i.p.v. iedere keer de regel te kopiëren met alleen een nieuw bereik?

Alvast bedankt

Gr,
Mo
 

Bijlagen

  • TEST selecteren verwijderen.xlsm
    15,9 KB · Weergaven: 13
Hebben de betreffende cellen in je eigenlijke bestand ook een kleur?

En zo ja, is dat o.b.v. voorwaardelijk opmaak of anderszins?
 
Nee,

De cellen hebben in het eigenlijke bestand geen kleur.
Ik heb hier de kleur gebruikt om e.e.a. te verduidelijken
 
wat onderscheidt die rijen dan van de rijen die moeten blijven?
 
In het origineel heb ik de getallen 1 t/m 1000 door elkaar staan in dezelfde kolom
In dit geval moet ik moet ik alle cijfers tussen de 250 t/m 300, 400 t/m 500 en de cijfers tussen de 700 en 850. hebben
De rest is overbodig en moet verwijderd worden.
 
Heeft jouw Excel geen autofilter of advanced filter?
 
ik ben de afgelopen dagen aan de slag gegaan met jullie adviezen en heb inmiddels de oplossing gevonden die past bij mijn project.

Dank je wel.
 
Fijn dat je een voor jou passende oplossing hebt gevonden. Wil je die ook met ons delen?
 
Ja hoor,

De getallen in kolom B heb ik gekopieerd naar een andere kolom en daarna gesplitst naar 100-tal, 10-tal en eenheden.
Vervolgens heb ik de 100-tallen en 10-tallen gefilterd, alle cellen geselecteerd en gekopieerd naar een nieuw tabblad.
Hier heb ik tot slot de gesplitste cellen verwijderd.
Op het filteren na, heb ik alles met een macro opgenomen.

Is het omslachtig? Ja, maar met de opgenomen marco vormt dit voor mij geen belemmering
Is het voor mij werkbaar? Ja.
Zou het eenvoudiger kunnen? Vast en zeker
 
Bedankt voor de terugkoppeling
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan