Tweestapsverificatie uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.232
Een paar dagen geleden heb ik voor Facebook 2 stapsverificatie (per SMS) ingesteld, dacht dat het verplicht was.
Maar nu wil ik daar vanaf (ik zet mijn Smartphone enkel aan in noodgevallen e.d., vind het veel te veel gedoe)
Heb al de procedures gevolgd die online vermeld staan, maar vind nergens de optie tot uitschakelen.
Bovendien opteer ik er telkens voor de code te bewaren, dan zou de Browser die niet meer vragen. Maar dat doet hij wel :(
Wie kan me helpen?
 
Waarom zou je het uitschakelen om je account kwetsbaarder te maken?
 
Mijn account is nog nooit gehackt. Het is geen site van de bank hé.
En ik ben het beu de Smartphone enkel voor FB bij de hand te hebben en telkens aan- en uit te zetten.
 
Mijn account is nog nooit gehackt. Het is geen site van de bank hé.
Nooit gehackt betekent niet dat het nooit gebeurt.
(Eigenlijk zou je over 'account kapen' moeten spreken, want als iemand je account hackt, dan er is iets gruwelijk mis bij de beveiliging van FB, maar dat terzijde.)
En ik ben het beu de Smartphone enkel voor FB bij de hand te hebben en telkens aan- en uit te zetten.
En FB is het beu dat accounts gehackt worden, en dat die hacks zich als een olievlek verspreiden onder meerdere accounts.

Kortom: Het is hun maatregel, en zij zullen zeggen: Wie het er niet eens mee is mag zijn account gewoon verwijderen.

Anyway, je kan na het inloggen via 2FA aangeven of je inlog bewaard moet blijven voor dit apparaat.
Het kan wel zijn dat als je je je cookies wist, of je IP-adres anders is, of je een andere browser hebt, dat je wel steeds je code moet invoeren. Maar het is zelden zo dat ik opnieuw moet inloggen bij Facebook.
Vier keer per jaar ofzo, en niet eens door mijn verlopen cookie.
 
Laatst bewerkt:
Ik geef telkens aan dat de inlog moet bewaard blijven. En doe geen van de dingen die je zegt...Vandaag 2 keer moeten inloggen. Ik gebruik Chrome.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt dit?
Mod edit: Link verwijdert
[FONT=&amp]Eenvoudige stappen om de twee-factorenauthenticatie in Facebook-account uit te schakelen

[/FONT]
[FONT=&amp]Met de volgende stappen kunt u Facebook snel met tweestapsverificatie uitschakelen.[/FONT]
[FONT=&amp]• • Ga eerst naar de inlogpagina van Facebook en log in op uw account. Ga vervolgens naar het pijltje naar beneden in de rechterbovenhoek van je scherm.[/FONT]
[FONT=&amp]• Selecteer hier het pictogram en open vervolgens het vervolgkeuzemenu en ga naar de optie “Instelling”[/FONT]
[FONT=&amp]• Klik vervolgens op de optie Beveiliging en inloggen in het menu aan de linkerkant en blader naar het gedeelte Twee-factorenauthenticatie.[/FONT]
[FONT=&amp]• Ga hier omlaag naar de optie Bewerken, klik erop en voer het huidige wachtwoord van uw account in.[/FONT]
[FONT=&amp]• Selecteer nu de knop Doorgaan en zoek vervolgens de optie “Let op: tweefactorauthenticatie is ingeschakeld”. • Hier moet u de optie “Uitschakelen” selecteren. Zodra je dat hebt gedaan, ontvang je een pop-upbericht dat het proces bevestigt.[/FONT]
[FONT=&amp]• Selecteer hier ook de optie Uitschakelen om de uitschakeling van 2AF te bevestigen en volg de instructies op het scherm om het proces te voltooien.[/FONT]
Bovendien, als je nog steeds niet in staat bent om tweefactorauthenticatie Facebook uit te schakelen, je kunt [verwijdert] [FONT=&amp]om betere hulp te krijgen.[/FONT]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt dit?
**knip**

Ik raad je aan om voortaan even de legitimiteit van een site te checken.
Bij deze site gaan heel veel alarmbellen af als het gaan om ze op te bellen. Dat moet je dus NIET doen!
Ik geef 99,999 % kans dat er een schimmige partij achter zit. Ik heb nog nooit gehoord dat Facebook Nederland bestond, en dat ze een Nederlandse helpdesk hebben.

Dus @route99 verwijder die link naar die pagina voordat anderen mogelijk in een scam tuinen.
 
Laatst bewerkt:
Mss laat ze hem juist nu wel aan staan.....:shocked:
PS: Ik heb gelukkig dat probleem totaal niet.. heb geen FB (meer), ook fijn... ieder zijn/haar meug.
PS-2: Overal waar ik verder 2FA kan aan zetten, staat het aan...:p
 
Laatst bewerkt:
Route99, die procedure had ik geprobeerd maar zag geen optie om het uit te zetten.
Maar de opmerking van Aar i.v.m. de cookies heeft me aan het denken gezet. Heb in Chrome ooit eens aangegeven dat de cookies moeten verwijderd worden.
Gisteren Edge gebruikt waar ik nooit de instellingen gewijzigd heb, heb de code ingegeven en vandaag wordt die niet opnieuw gevraagd. En in Chrome die optie uitgezet, code wordt ook niet opnieuw gevraagd. Hopelijk blijft het nu zo op mijn eigen laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan