Bestanden afspelen in klein formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnncops

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Berichten
199
Kan iemand me uitleggen wat ik niet goed doe. Ik heb een Himedia Q10 Pro mediaplayer die ik gebruik om films te streamen via mijn Nas. Bijna alle films kan ik alleen bekijken met aan alle kanten grote zwarte randen, ook kan ik de ondertiteling niet aanzetten. Er zijn uitzonderingen, de documentaire Get Back van The Beatles vult wel het hele scherm maar ook hier kan ik geen ondertitels instellen. Het kan niet aan het bestandsformaat liggen, dat is beide mkv.
 
Dan zou het (denk ik) mogelijk aan de resolutie van de bron/videobestand moeten liggen ...
Kun je niet bij de instellingen aangeven dat ie altijd Fullscreen moet worden afgespeeld en dat ondertitels op automatisch staan ?
Bij m'n AcRyan HD kan ik het beeldformaat ook instellen via de afstandsbediening , misschien toch handig de gebruiksaanwijzing op te zoeken en door te bladeren !

Succes !
 
De gebuiksaanwijzing heb ik al geraadpleegd maar deze is zo summier dat ik niet kan ontdekken welke instellingen ik moet aanpassen om ondertitels te activeren. Op mij pc kan ik de films met VLC mediaplayer gewoon afspelen, ik full screen en met ondertitels.
 
Het is idd een erg summiere (wel 3 pagina dik !) handleiding, maar op pagina 2 lees ik dit :

SCHERMGROOTTE
Zie je zwarte balken aan de randen of valt er een deel van het beeld weg, dan kun je de afmetingen aanpassen via Screen size Position.
Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kun je het scherm zo aanpassen dat het beeld volledig het scherm vult

De handleiding staat hier voor overige Helpmijers => https://www.gebruikershandleiding.com/Himedia-Q10-PRO/preview-handleiding-793674.html
 
Laatst bewerkt:
Wat had je zoal gevonden over de ondertiteling?
 
Helaas niets, ik heb naar de screen size position gekeken, die staat op full size. Ik heb het programma Handbrake gedownload, hiermee kun je bestanden omzetten naar een leesbaar bestand voor de Himedia. Dit omzetten werkt, ik kan de film nu full size zien maar nog steeds zonder ondertitels. Het omzetten duurt trouwens ruim een half uur. Er moet toch een eenvoudigere manier zijn om een film op full size te zien met ondertiteling.
 
Heb je de afstandsbediening al goed bekeken ? Kijk es onder de '7' ..

Wellicht zit er in de settings ook een optie om de subs altijd aan te zetten, de afmetingen van het beeldformaat zijn er ook te vinden (16:9, of 4:3 of auto)
Het is een Androidbox, niet zo erg moeilijk te begrijpen .. net als een menu van je telefoon :thumb:
 
Ik heb de settings nog eens door genomen maar kan geen optie vinden om subs aan te zetten. Ook onder de 7 verschijnen helaas geen ondertitels. Ik heb al jaren een Samsung telefoon waar ik mee kan lezen en schrijven, ik hoopte dat de menustructuur van de Himedia ook zo simpel zou werken. Bedankt voor het meedenken en een fijn weekens gewenst.
 
Ik heb ook op futeko gekeken maar kan daar tot nu toe geen passend antwoord vinden.
 
Ik heb het topic van Futeko gezien maar zoals je op het screenshot kunt zien is het pictogram van subtitels niet aangelicht dus niet benaderbaar. Conclusie geen ondertitels. Je zou toch zeggen dat een Plug and Play apparaat door de meeste mensen met een beetje inzicht aan de praat te krijgen zou moeten zijn maar dat gaat voor Himedia helaas niet op. Ik heb het apparaat gratis van een vriend gekregen maar ga toch maar op zoek naar een player die op een simpelere manier werkt. Mocht je tips voor me hebben dan hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • screenshot samsung .jpg
    screenshot samsung .jpg
    292,4 KB · Weergaven: 15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan