• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Daadwerkelijke link ipv hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

DakotaM

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2017
Berichten
11
Beste allen,

Ik moet heel veel links (het daadwerkelijke adres) in een Excel document zetten en elke link die ik plak wordt automatisch geplakt als een hyperlink waardoor ik vervolgens dus ofwel de hyperlink tekst moet verwijderen of de link moet plakken als tekst. Voor 40+ linkjes is dat behoorlijk wat werk.

Dit gebeurt in alle Office applicaties en ik zou het graag overal (vooral in Excel en Outlook) uitzetten. Het is vaker niet nuttig dan wel.

Ik kan de optie niet vinden, bestaat deze wel?
Ik gebruik Office 365 op Windows 10.

Alvast bedankt!
 
Plak de link in de formulebalk van Excel.
Of zet er een enkele quote voor (Geen link meer)
 

Hiermee kan ik alleen handmatig de hyperlink verwijderen of instellen dat het geen hyperlink meer wordt als je een website zelf typt in een email. Als je een link echter plakt zal deze er alsnog komen te staan als de pagina omschrijving en niet als de daadwerkelijke link. Dus als 'Hyperlinks verwijderen of uitschakelen (microsoft.com)' en niet als 'https://support.microsoft.com/nl-nl/...f-6c8b67ebe3b0'.

Toch bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan