cookies verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
ik werk met windows 10 en Firefox met startpage.com als startpagina.
mijn vraag: heeft het verwijderen van cookies invloed op de opgeslagen wachtwoorden voor sites en div accounts ?
want als ik nu naar een bepaalde site ga, waar ik moet inloggen met emailadres en wachtwoord wordt dit meteen weergegeven, dit wil ik nl zo houden;
cookies kunnen de pc langzamer maken heb ik gehoord, klopt dit ?
 
Nee, cookies slaan geen wachtwoorden op die van toepassing zijn voor de browser.
Verder maken cookies de PC niet langzamer. Misschien een oude 486-er met Windows 3.1.
 
Nee, cookies slaan geen wachtwoorden op

Dat betwijfel ik. Probeer het zelf maar. In het verleden waren bij sommige webshops en/of fora de wachtwoorden wel verdwenen. Dan moet/kun je in de browser of CCleaner een uitzonderingsregel toevoegen > http://adres...?.
 
heeft het verwijderen van cookies invloed op de opgeslagen wachtwoorden voor sites en div accounts
Ja, bij de meeste wel, uitzonderingen daargelaten, je kunt wel met b.v. Ccleaner die cookies bewaren die je op veel gebruikte websites gebruikt voor die wachtwoorden.

Nee, cookies slaan geen wachtwoorden op die van toepassing zijn voor de browser.
Verder maken cookies de PC niet langzamer. Misschien een oude 486-er met Windows 3.1.
Cookies worden wel degelijk gebruikt om wachtwoorden te bewaren.

TS, cookies doen geen kwaad en nemen maar weinig ruimte in, niets mee doen is ook een optie.
T
 
cookies doen geen kwaad

Dat is in strijd met de feiten. Op de eerste plaats zijn er heel veel verschillende soorten cookies. Ook onschuldige. Echter de trackingcookies/volgcookies zijn gevaarlijk en privacyschendend. Maar goed het hele Europese cookiebeleid is een grote flop. Lees dit artikel en je weet meer over cookies.
 
Ik adviseer iedereen die zich zorgen maakt over cookies altijd om de extentie Ghostery in de browser te installeren. Die houdt ongewenste cookies tegen en laat cookies met wachtwoorden door.
Als u daar dan ook nog Ublock Origin aan toevoegt heeft u ook minder last van reclames.
 
Ja, bij de meeste wel, uitzonderingen daargelaten, je kunt wel met b.v. Ccleaner die cookies bewaren die je op veel gebruikte websites gebruikt voor die wachtwoorden.

Cookies worden wel degelijk gebruikt om wachtwoorden te bewaren.

TS, cookies doen geen kwaad en nemen maar weinig ruimte in, niets mee doen is ook een optie.
T

Nee, cookies horen niet te worden gebruikt om wachtwoorden te onthouden. Waarom zou je een wachtwoord erin willen onthouden terwijl een browser betere technieken heeft om dit veilig en encrypted op te slaan. Er is bij sommige sites wel een checkbox met: Bewaar mijn inlog, maar dat maakt enkel een cookie aan waarin staat dat je ingelogd bent die voor langere tijd geldt, i.p.v. dat er anders een kort geldige cookie of een sessie wordt gebruikt.

Wachtwoorden in cookies is echt NOT-DONE!
 
Deel I
heeft het verwijderen van cookies invloed op de opgeslagen wachtwoorden voor sites en div accounts

Deel II
want als ik nu naar een bepaalde site ga, waar ik moet inloggen met emailadres en wachtwoord wordt dit meteen weergegeven, dit wil ik nl zo houden;

Deel III
cookies kunnen de pc langzamer maken heb ik gehoord, klopt dit

Verder maken cookies de PC niet langzamer. Misschien een oude 486-er met Windows 3.1.

Deel I
Is ja dat kan want dat heb ik zelf ondervonden zoals ik reeds heb aangegeven. Of de functie binnen een browser dan anders is met wachtwoorden en formuliergegevens onthouden is goed mogelijk. Echter binnen een browser kun je uitzonderingsadressen maken en zaken aan/uitvinken. Dat kan voor cookies ook binnen CCleaner.

Deel II
Dat moet je proefondervindelijk vaststellen. Ik vind de hele procedure en handelwijze rond cookies e.d. helemaal uit de hand gelopen en zeer tijdverkwistend. Soms een hele waslijst wat je moet klikken als je het niet wilt, te gek voor woorden.
 
Laatst bewerkt:
Een cookie met wachtwoord = geen wachtwoord manager = geen formulier invulfunctie.
Ze zijn allemaal aanwezig in een browser.

Een website kan inderdaad het wachtwoord in een cookie opslaan. Echter, dit wordt gedaan met encryptie. Je kan ze niet terug herleiden naar het wachtwoord dat de gebruiker heeft gebruikt. Het ge-encrypte wachtwoord kan ook niet op andere websites worden gebruikt want websites weten onderling niet van elkaar welke sleutel ze gebruiken.

Al met al kunnen cookies gewoon blijven staan, je hoeft ze niet te verwijderen. De encryptie technieken van tegenwoordig, zoals AES en Blowfish, zijn heel erg sterk. Als dit makkelijk te kraken zou zijn dan kan iedereen bij iedereen op het wifi netwerk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan