Parameterwaarde opgeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
NoellaG,


Bedankt voor jou reactie. Namen die niet bestaan zijn allemaal uit dingen die ik geprobeerd heb. Mijn slordigheid is dat ik na e.e.a. uitgeprobeerd te hebben niet alles weggooi dat niet meer van toepassing is. Zo ook e knop transacties. De code staat nog wel ergens in het VBA overzicht, maar is door mij alas tekst gemarkeerd
 
NoellaG,

Ik denk dat de fout zit in het koppelen van hoofdformulier en subformulier. Ik weet alleen niet hoe het op te lossen. Kun jij mij helpen
 
Blijkbaar staat niet alle oude code in commentaar, gezien het aantal foutmeldingen bij een poging tot compileren. Voor je al die fouten eruit hebt kunnen we moeilijk verder kijken. Je kan de fouten gemakkelijk opsporen via debug -> compile . Ik heb ook het gevoel dat veel van je code overbodig is en zou kunnen opgelost worden door default waarden te zetten. Maar ook dat kunnen we maar bekijken nadat je de code volledig opgekuist hebt en alleen die regels hebt overgelaten die ook daadwerkelijk nodig zijn. Voeg ook error handling toe om de boel soepeler te laten lopen.
 
Parameterwaarde

Noellag,

Ik heb de VBA code opgeschoond inclusief alle commentaarregels verwijderd

Bedankt dat je mij wil helpen
 

Bijlagen

  • budget.zip
    399,7 KB · Weergaven: 10
1. De textbox Maand op je formulier heeft geen valide rijbron: het veld Maand bestaat niet in de onderliggende query.
2. Bij je keuzelijst werk je met de maandnamen (tekst), in je tabel heb je een link naar de tabel tblmaanden op het veld maandid (long integer). Ik zou in de zoekcombo in plaats van een vaste namen lijst, je tabel tblmaanden als Rowsource (rijbron) nemen en de code navenant aanpassen. Het eerste veld geeft de waarde (bound column), het tweede veld met de maandnaam wordt getoond, dan kan je de link naar de subform op MaandID leggen.
 
Noellag en Pletter,

Jullie hebben mij geweldig op weg geholpen. Hiervoor mijn hartelijke dank

Albert Kleine
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan