Herstart Userform bij Nieuwe datum of tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark1987vw

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Berichten
96
Goedemiddag,

Ik heb 2 vragen:

Vraag 1:

In de bijlage heb ik een Userform waarin 3 Labels zitten:

1. Tijd: Hierin loopt de actuele tijd
2. Datum: Dit is de datum bij het openen van het userform (Deze loopt dus niet mee)
3. Klantnummer: Hierin neemt die het eerste volgende klantnummer uit de sheet van die dag.

Op de dag zelf gaat die in het voorbeeld dus verder met klantnummer 2, omdat het vandaag dinsdag 21 juni 2022 is.
Open ik het Userform morgen dan ziet die dus geen woensdag 22 juni 2022 staan op Blad1 en begint die met klantnummer 1.

Nu mijn vraag:

Het userform blijft eigenlijk altijd open staan waardoor de datum niet ververst wordt en hij de dag erna verder gaat met het klantnummer van de dag ervoor.
Is het mogelijk dat die om 00:00:00 (12:00 's nachts), automatisch herstart bijvoorbeeld of automatisch begint bij klantnummer 1.

Vraag 2:

Ik maak gebruik van een Macro om een tijd te laten mee lopen (gevonden op internet).

Code:
Sub Tijd()

Dim interval As Date

interval = TimeValue("00:00:01")

UserForm1.TijdLabel.Caption = Format(Time, "hh:mm:ss")

Application.OnTime Now + interval, "Tijd"

End Sub

Op zich werkt dit prima maar op het moment dat ik verder wil werken aan de code en dus de userform stop.
Blijft deze code door lopen waardoor die nogal moeilijk doet.

Is het mogelijk om hier een stop knop of iets dergelijks voor te maken ?

Of is het misschien beter om de tijd op een heel andere manier mee te laten lopen waardoor dit beter werkt.

Bedankt alvast voor de hulp, in de bijlage een voorbeeld bestand.
 

Bijlagen

  • testTijd.xlsm
    20,1 KB · Weergaven: 12
Het formulier aanroepen doe je met Sub Mark().
 

Bijlagen

  • testTijd.xlsb
    20,2 KB · Weergaven: 17
Wat is funktie van die klok ? Waarvoor heb je die nodig ?
 
Spreek je jezelf niet een beetje tegen? Eerst dit:
Nu mijn vraag:
Het userform blijft eigenlijk altijd open staan

En nu dit
Mijn idee was naast dat een visueel dingetje is, dat het formulier opnieuw opstart wanneer het 00:00 is.
Wat wil je dus eigenlijk: moet het formulier elke dag opnieuw opstarten om 0:00, of continue doorlopen?
 
Nee wat ik daarmee bedoelde is dat het formulier eigenlijk nooit handmatig wordt afgesloten.
Het probleem daarmee is dat het klantnummer niet refreshed naar klantnummer #1 op een nieuwe dag.

Dit heb ik inmiddels opgelost door de computer automatisch af te sluiten om 00:00 en te laten starten in de morgen, waarna het formulier automatisch opstart en start met klantnummer #1.

Kreeg het namelijk niet anders voor elkaar en dit werkt.
 
Test dit eens met een andere tijd en als het goed bevonden is zet je de tijd in de code op "00:00:00".
 

Bijlagen

  • testTijd.xlsb
    22,9 KB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan