Redirect in php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch wel. Waarom haal je die weg?
Weet je al wat een header is? En wat Location: doet?

Met andere woorden: Stop met gokken, en zorg dat je weet wat je doet tijdens programmeren.
 
Ik had al gelijk aangegeven dat dat foutmelding gaf

Pagina werkt niet!

PHP:
elseif (isset($_GET['language']) && $_GET['language'] == "en") {
    setcookie('language', 'en'); 
    header("Location:$absolute_url");

of ik doe iets fout.
 
Als deze statement bereikt wordt moet het gewoon werken, maar gebruik bij sterke voorkeur mijn genoemde functie.
Variabelen mogen ook buiten quotes;
PHP:
<?php
// Voorbeeld van notatie:
$var = "Bla";
echo "In de var staat: ".$var;
?>
 
OP het moment dat ik location ga gebruiken krijg ik melding ,,Pagina werkt niet.!!!



Die echo zien we daarna wel, die heb ik er ook ff uitgegooid
 
Dan is de URL waar je heen verwijst fout.
Sim-pel.
 
Die URL kan ik niks fout aan ontdekken.

Ik kan het niet meer volgen, het was toch jou script.

Vervolgens vind je het niet goed en verwijs je na een functie om een absolute url te verkrijgen op een ander forum.

Waarom maak je het niet gelijk goed.
 
Die URL kan ik niks fout aan ontdekken.

Ik kan het niet meer volgen, het was toch jou script.
Mijn script werkt prima hier.
Geen idee hoe en waar jij het uittest, maar je had het eerder over iets van een test-zandbak op w3schools?
Zulke dingen test je uit op je eigen PC of via je hosting. Als je naar test.php in zo'n zandbak, dan weet die zandbak niet dat jouw script test.php heet.
Dit is het enige wat ik mij kan indenken.

Vervolgens vind je het niet goed en verwijs je na een functie om een absolute url te verkrijgen op een ander forum.
Waarom maak je het niet gelijk goed.
Omdat het een testscript is. Maar in productie raad ik wel aan om een URL te gebruiken.
Zie ook dit: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTTP/Headers/Location

Je zou er vanzelf wel tegenaan gelopen zijn als iemand vanaf bijv. contact.php naar index.php werd doorgestuurd.

Edit: relatief of absoluut mag blijkbaar beide. Maar ik raad altijd een absolute URL aan.
 
Laatst bewerkt:
Waarom draai je er nou weer omheen.

Nooit iets concreets, en over gokken gesproken , lees je eigen berichten eens ,,,probeer een dit en probeer eens dat.

Als je het wist zou je dit toch niet zeggen en heb je geen verwijzingen nodig naar een ander forum.

Overigens zijn er meerder manieren om een vorledig URL te printen daar heb je niet perse een functie voor nodig.

Wat is jou kennis van PHP overigens die vraag moet ik jou ook eens stellen.

Ik ben maar een oud amateurtje , en dat mag iedereen weten , veel beter zal het ook niet worden doe me niet beter voor als ik ben.
 
Ik draai nergens omheen, en als we gaan ranten, dan hou ik op!
Dat gaan we niet doen! Gewoon niet! Daarom niet!

En voor als je het wou weten, ik ben al 18 jaar bekend in de programmeerwereld. En ja, ik kauw niet alles voor wat je blijkbaar verwacht.
Graag excuus, of je zoekt het maar uit! Soit!
Dit is zo beschamend kinderachtig zeg! Man man man!
 
Laatst bewerkt:
Jij noemt mij een gokker , lees je eigen berichten eens.


Als ik het wist zou ik hier die vraag niet stellen , nou zijn we 2 dagen bezig over een script dat voor iemand met redelijke php kennis,
toch niet te moeilijk moet zijn.


Aan verwijzingen naar zus en zo heb ik niks dat weet ik zelf ook wel.

Voor de een is het een makkie en de ander blijft er problemen mee houden , ik behoor tot de laatste vandaar daar ik me tot dit forum wend.
 
Als je geen verwijzing wilt ga je toch lekker punniken ofzo i.p.v. programmeren.
Nofi, maar bij programmeren is het soms onvermijdelijk om even wat op te zoeken, en maak ik jouw ook duidelijk. Maar ik krijg hier helaas alleen maar gezeur en gezeik over mij heen.
Echt, totaal onnodig en kansloos!

Verder ben ik geen wandelende PHP-parser, en ik weet ook niet hoe iemand iets inbouwt. Dus daarom zeg ik altijd: 'probeer eens'.
99% gaat goed, 1% gaat fout omdat de topicstarter een fout maakt. Ze leren het uiteindelijk. Ik kauw niks volledigs voor. Verwacht je dat wel, dan kan je beter je spaargeld zoeken en lekker in de buidel tasten voor een kant-en-klaar product.

Als je er problemen mee hebt, laat dan zien dat je kennis van zaken opdoet. Dat zie ik nog bar weinig als ik eerlijk mag zeggen.
Het respect aan jouw kant laat het blijkbaar afweten.
 
Laatst bewerkt:
Ik geef toch toe dat ik weinig kennis van zaken heb , dus als je met verwijzingen aankomt die het nog ingewikkelder maken schiet ik daar niks mee op , meer ben ik geholpen met een stukje code waar instaat wat en waarom iets gebeurd.

Verder heb ik als een aangeven dat ik problemen met mijn ogen heb , dus het is niet vanzelf sprekend dat ik hele pagina's met informatie ga afpluizen , dat is geen onwil maar een beperking.

Als je hier antwoordt moet je je ook een beetje inleven in de topic starter.

Je gaat iemand met een been toch ook niet dwingen om net zo hard te lopen als iemand met twee benen , die moet je wat tegenmoet komen gezien zijn handicap en kennis.(al hebben we het hier meer over kennis.)

Ik vind niks leuker als mijn eigen problemen op te lossen en geeft dan ook een kick , maar soms kom je er niet uit..................
 
Ik geef toch toe dat ik weinig kennis van zaken heb , dus als je met verwijzingen aankomt die het nog ingewikkelder maken schiet ik daar niks mee op , meer ben ik geholpen met een stukje code waar instaat wat en waarom iets gebeurd.
Ik neem aan dat je php.net inmiddels toch wel kent?

Verder heb ik als een aangeven dat ik problemen met mijn ogen heb , dus het is niet vanzelf sprekend dat ik hele pagina's met informatie ga afpluizen , dat is geen onwil maar een beperking.
Als je hier antwoordt moet je je ook een beetje inleven in de topic starter.
Respect dat je programmeert én dat je een visuele beperking hebt, maar ik ken ook mensen die slechtziend zijn, maar toch enorm investeren in hun tijd om iets te kunnen observeren. Dan duurt het ietsje langer dan de ander om iets uit te werken. Bij jou lijkt de tijd dan het probleem te zijn.

Verder zijn er ook handige tools die erbij kunnen helpen. Maar ik gok dat je die al gebruikt.
Een editor kan je ook altijd instellen op een ander kleurencontrast wat een goede oplossing kan zijn. Dus kijk eens waar de problemen liggen, en zoek een oplossing om het gemak te vergroten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een groot zwart scherm met mooie gekleurde letters voor mijn PHP enz

Maar alles afpluizen op internet is weer wat onhandiger.

PHP wil gewoon niet zo goed lukken al is die in het algemeen goed leesbaar (begrijpelijk) , HTML en CSS heb ik geen moeite mee.

IK ken ook mensen die doen al iets 50 jaar en zijn nog net zo slecht als toen ze begonnen.

Dat hou je toch eenmaal.
 
Als je tijd investeert, al is het wat extra tijd, dan moet het toch wel goedkomen?

Maar omdat je aangaf nog geen ervaring met array's had, en nu al met sessies en een login- en talensysteem bezig was, denk ik eerder dat je tegen de problemen in PHP aanloopt omdat je iets teveel hooi op je vork neemt, en van de hak-op-de-tak iets wilt. Dus mijn advies is om je huidige script even in de vriezer te zetten.

Zorg dat je gewoon bij hoofdstuk 1 begint, en stukje bij beetje naar de volgende hoofdstukken toewerkt. Zorg dat je weet wat er gebeurt, en wat de functies doen, en probeer je kennis te gebruiken om oefenscripts te voorzien van eerder opgedane kennis. En ja, niemand weet alles. Ik zit ook regelmatig in mijn editor of php.net te spieken. Ook omdat de functies in PHP ook niet altijd even logisch zijn qua opbouw. Als ik het opnieuw zou doen had ik voor Python gekozen. ;). Maar dat terzijde.
 
Ik heb altijd tegen die sessie en cookies opgezien maat afgzien van die URL valt het eigenlijk wel mee.

Ik heb wel ervaring met arrays maar wist dat niet gelijk te rijmen met jou vertaal code , al heb ik er nooit veel gebruik van gemaakt.

In de regel heb ik ook geen ingewikkelde code nodig , doe het voor plezier.
 
Ik heb altijd tegen die sessie en cookies opgezien maat afgzien van die URL valt het eigenlijk wel mee.

Ik heb wel ervaring met arrays maar wist dat niet gelijk te rijmen met jou vertaal code , al heb ik er nooit veel gebruik van gemaakt.

In de regel heb ik ook geen ingewikkelde code nodig , doe het voor plezier.

ja, maar mijn array was echt de basis.
mijn advies is om dit script even aan de kant te leggen en even vanaf begin af aan te beginnen.
Ik heb echt het idee dat je wat kennis lijkt te missen en zomaar wat probeert. Zo werkt programmeren niet, en dat kan fataal aflopen voor een script.
 
Oke! Succes! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan