Sectie-einde verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wmr

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Berichten
44
Hallo allemaal,

Ik heb een document met een aantal sectie-einden. Degene die ik wel verwijderen lukt me niet. Dan krijgt het document de opmaak van de sectie die ik verwijder.

In bijgaand document gaat het om sectie 4 en 5. In sectie 5 staan 2 kolommen. Als ik sectie 5 weghaal, heeft het grootste deel van mijn document kolommen en ook de kop- en voettekst zijn verdwenen.

Wie kan aangeven hoe je dat simpel kan oplossen?

Alvast bedankt.
Willem
 

Bijlagen

  • Handleiding - format.docx
    23,2 KB · Weergaven: 25
In het document dat je in je bericht plaatste heeft sectie 5 geen voettekst. De reden daarvan is dat sectie 4 geen volledige pagina beslaat en dus geen voettekst kán hebben. Zonder ingreep wordt dan automatisch in sectie 5 de voettekst van sectie 4 (= géén voettekst) overgenomen.
Hoe te handelen?
1. Plaats de cursor ergens in de laatste sectie en breng het aantal kolommen in die sectie op 1.
2. Verwijder het laatste sectie-einde.
3. Dubbelklik op de laatste pagina in de ruimte onderaan waar de voettekst moet komen (=binnen de 1,2 cm die je voor die ruimte hebt ingesteld).
4. Kijk bovenaan in het lint in de groep 'Navigatie' of de optie 'Aan vorige koppelen' geel is gemarkeerd. Indien niet, klik er dan 1 x op. Er zal dan gevraagd worden of je de bestaande kop- en voettekst (=geen kop- en voettekst) aan de vorige wil koppelen. Als je op Ja klikt zal de voettekst ook op de laatste pagina verschijnen. Die voettekst wordt immers dezelfde als die van sectie 3.
5. Selecteer de tekst van de voormalige sectie 5 die in kolommen stond (dat is van 'Bla1' t/m de laatste tekst onder 'Bla6') en breng het aantal kolommen voor die tekst weer op 2. Door het handeling wordt er ook automatisch een sectie-einde toegevoegd.
6. Hef de selectie op en merk op dat de voettekst nu op alle pagina's voorkomt.
7. Dubbelklik ergens buiten de voettekst en sla het document op. Je tekst is nu naar wens.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Zapatr,

Het werkt nog niet helemaal.

Ik ben namelijk vergeten te zeggen, dat ik die pagina met die kolommen wil verwijderen.

Als ik je stappen volg, is de linker tekstmarge 2,25. Dat moet 4 zijn.
De marge van het titelblad blijven zoals het nu is.

Groet
Willem
 
- Hopelijk heb je gezien dat ik de tekst van mijn vorig bericht een kwartier na plaatsing heb gewijzigd. Indien niet, voer dan in het document dat je plaatste, alles nog eens uit zoals het in mijn vorig (aangepast) bericht staat.

- Aan de marges van je pagina's heb ik niets gewijzigd.

- Je schrijft dat je de pagina met kolommen wil verwijderen. Maar de kolommen beslaan geen gehele pagina, maar slechts een deel ervan. Moeten alleen de kolommen verwijderd worden of inderdaad de gehele pagina (die pagina begint met "3 Hoofdstuk 2")?
 
Die laatste pagina met kolommen moet eigenlijk gewoon weg.

Met jouw stappen lukt het mij niet helemaal.
Ik heb nu wel je stappen gevolgd voor het koppelen van de voettekst. Dat ging goed. Maar als ik dan de laatste doorlopende sectie verwijder, zijn de marges voor heel het document gewijzigd.

Wat ik nu heb gedaan, is de marge van de laatste sectie gelijk gemaakt aan de secties ervoor, dus b4, o2, l5, r2.

Daarna heb ik de laatste doorlopende sectie verwijderd. Dat werkte.

Eigenlijk loop ik al jaren tegen dit probleem aan en het blijkt dat er geen simpele oplossing is.

Bedankt voor het meedenken. Je hebt me in ieder geval een goede tip kunnen geven.
 
Die laatste pagina met kolommen moet eigenlijk gewoon weg.
Met jouw stappen lukt het mij niet helemaal.
Die pagina verwijderen is echt niet moeilijk. En het is het gemakkelijkst als je het doet zoals ik beschrijf hieronder, dan zie je precies waar de verschillende secties beginnen en eindigen. Ik ga hieronder ervan uit dat je hebt uitgevoerd wat ik hierboven beschreef, de laatste pagina begint dan (afgezien van de hoofding) met: "3 Hoofdstuk 2".
1. Schakel over van Afdrukmodus naar Conceptmodus (via Beeld - Weergave, of door rechts-onderaan op het betreffende icoon te klikken).
2. Plaats de cursor voor de hoofdletter H van "Hoofdstuk2", druk de linkermuisknop in en houd die ingedrukt terwijl je de muis sleept tot en met het laatste sectie-einde.
3. Druk op de Delete- of Backspace-toets.
4. Schakel terug naar de modus Afdrukweergave, en je bent klaar.
 
Ok, bedankt. Zo is het inderdaad heel eenvoudig! Probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan