• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform Aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
391
Beste Forumleden,

Is er iemand die mij kan en wil helpen met onderstaande vraag,

In het veld opmerkingen komt als je dubbelklikt een userform tevoorschijn waar de monteur zijn verbruikte onderdelen kan invoeren.
Nu kan dat alleen per stuk, wat ik mooi zou vinden is als je een onderdeel kan kiezen je ook het aantal kan ingeven wat verbruikt is en dit ook op de juiste wijze word weggeschreven naar het veld opmerkingen en het tabblad onderdelen.

Is het mogelijk mij een voorzetje te geven hoe en waar ik de code aan moet passen om dit werkend te krijgen, zeg het ook gerust als het te veel werk gaat zijn.

Bijgevoegd bestand kan wat foutmeldingen geven omdat ik de werkbladen die hier niet voor nodig zijn verwijderd heb.

Alvast bedankt,

Update: bestand toegevoegd zonder wachtwoord
 

Bijlagen

  • TEST2022622.xlsb
    1,7 MB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
plaats een voorbeeld zonder beveiliging. Er heeft niemand zin om elke keer "aftersales" te moeten intikken.
 
Goedemorgen,

Als de vraag te complex is hoor ik het graag dan kan ik de vraag sluiten en naar een andere oplossing op zoek gaan

Alvast bedankt,
 
ik denk niet dat de vraag te complex is maar het bestand te complex is.
 

Bijlagen

  • Kopie van TEST2022622 (3.xlsm
    190 KB · Weergaven: 24
Super bedankt dit ziet er nog beter uit dan ik zelf bedacht had :thumb:

Nog 1 vraag is het mogelijk dat op het tabblad "onderdelen" dezelfde onderdelen bij elkaar opgeteld worden dit i.v.m. het dashboard wat ik gemaakt heb en men wil weten hoeveel
in totaal van elk artikel verbruikt is.
 
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Kopie van TEST2022622 (3.xlsm
    191,5 KB · Weergaven: 23
Ja dit is zeker wat ik bedoel, alleen zou hij niet het blad zelf moeten openen maar de data op de achtergrond wegschrijven.
maar dit heb ik kunnen veranderen door select aan het begin van de code weg te halen.

Maar echt super bedankt, ben hier echt heel blij mee :cool::thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik excel laten uitrekenen hoeveel producten er gerepareerd zijn, ik dacht dit te doen met de kolom (B) nummer maar hier zitten dubbele waarden in en ik krijg het niet
voor elkaar deze er uit te filteren.
 
Is dit voldoende
 

Bijlagen

  • Kopie van TEST2022622 (3.xlsm
    191,7 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan