Parameterquery in Access voeden via een keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan ben je een beetje kortzichtig. Mag, is uiteraard geen probleem. Zelf maak ik liever databases die foolproof zijn en mutatiebestendig. Ieder zijn meug. Zullen we weer terugkeren tot het beantwoorden van vragen van TS?
 
Beste mensen,

Dank voor alle antwoorden. Ik heb besloten om (voorlopig) geen formulier te maken, met een lijst onderwerpen die query voedt. Ik heb alle boekjes van de actuele onderwerpen, die in mijn bezit zijn, ondergebracht in mijn database. Via de algemene filtervoorziening van Access kan ik sneller in het resultaat van de query naar een onderwerp zoeken. Vandaar dat ik deze vraag op opgelost zet.
 
Als je dat nu in de tabel doet, raad ik je aan om op zijn minst tóch een formulier te maken voor je tabel(len) en daarin te werken. Zelf kom ik nooit in de tabellen, tenzij bij ontwerpen of aanpassingen van het ontwerp. Formulieren zijn fraaier, en je kunt (met knoppen etc) de handelingen veel beter en netter uitvoeren. Het gebruikersgemak is gewoon veel groter.
 
Formulier voor queryresultaat

Ik filter in het resultaat van de query. Ik vind het wel een interessante gedachte om van dat resultaat een formulier te maken. Momenteel ben ik mij in het verdiepen in de wereld van Access-formulieren en gebeurtenissen.
 
Doe niet moeilijk, en filter op het formulier, veel makkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan