Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Parameterquery in Access voeden via een keuzelijst

Junior Member
    Vraag is niet opgelost

Parameterquery in Access voeden via een keuzelijst

Goedenavond allemaal,

Hoe kan ik ervoor zorgen, dat de in te vullen waarde voor een Parameterquery uit een lijst komt, die je aanklikt, waarna de query wordt gedraaid. Zo’n mogelijkheid bestaat in het programma SAS Enterprise Guide, waarin je een prompt hebt met een lijst met waarden

Alvast bedankt voor het meedenken

Met vriendelijke groet,

Henk

Junior Member xps351's avatar
    Maak een formulier met een keuzelijst-met-invoervak. In de query verwijs je in de criteria naar die lijst als forms!formnaam.lijstnaam.

De qeury activeer bijvoorbeeld in de gebeurtenis bij dubbelklikken of met een knop op het formulier.

Junior Member
    Dank je wel Hier kan ik mee verder. Ik laat weten of het werkt.

Senior Member
    Blijf uit de buurt van dit soort oplossingen, maar regel alles vanaf je formulier. Pas dus de query aan met VBA, en gebruik in die query geen verwijzing naar een formulier.

Junior Member
    Bedankt voor de waarschuwing. Welk risico loop ik, als ik de eerste oplossing volg?

Senior Member NoellaG's avatar
    Als je oplossing die xps351 voorstelt loop je niet echt een risico. Als je achteraf objectnamen op het formulier gaat wijzigen moet je wel eens checken of deze wijziging in de query is meegenomen. Aangezien men steeds meer naar low code projecten gaat zie ik niet echt het voordeel om hier te gaan programmeren, dat gaat de app hier alleen maar onnodig verzwaren.
    SQL DBA
    (just like a normal person - only way cooler)

Junior Member
    De database, waar het hierover gaat, gebruik ik uitsluitend privé. Wordt ook niet door anderen gebruikt. Als ik in een van de tabellen of formulieren wat ga wijzigen, dan bekijk ik ook de query. Dan begin ik met oplossing van xps351. En als dat gelukt is, laat ik het weten.

Senior Member
    Quote Origineel gepost door NoellaG Bekijk Bericht
    … zie ik niet echt het voordeel om hier te gaan programmeren, dat gaat de app hier alleen maar onnodig verzwaren.
    Dat is onzin. En dat weet Noella zelf ook wel .

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren