verdwenen files

Status
Niet open voor verdere reacties.

jme1951

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
3
Ik heb in W10 mijn film, muziek en foto's gekopieerd naar een externe SSD schijf. Nu zijn de eerste files (de film files) wel te zien in de verkenner op de PC maar de muziek en foto's niet. Ze zijn gekopieerd naar de schijf want ik kan dat zien bij eigenschappen de grote van de gekopieerde files. Hoe krijg ik de niet zichtbare files weer te zien in de verkenner van W10?
 
1. Pc opnieuw opstarten.
2. Schijfcontrole uitvoeren (chkdsk.exe)
Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ chkdsk X: /f achter de prompt. C:\Windows\System32\chkdsk X: /f
X: vul in voor X de gewenste schijfletter van de betreffende schijf
of > Deze computer > klik op de juiste schijf > > RMK > Eigenschappen > Tabblad Extra > Controleren (RMK = rechtermuisknop)
Uitvoeren op beide schijven, besturingssysteem C en de externe schijf.

Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord. Ik heb cmd enz. gedaan en krijg de volgende meldingen onder andere "corruption was found while examening files in directory \% recycle.bin".
Is dit te herstellen of moet ik de schijf opnieuw formateren. Het is nu geformatteerd in exfat. Dit naar NTFS terug brengen?
Afbeelding1.png
 
Laatst bewerkt:
Dus dat is het resultaat van de uitvoering op de externe schijf? Lijkt dat de prullenbak beschadigd is. Kun je die niet leegmaken en/of verwijderen.

Method 1. Run CMD to fix corrupted Windows 10 recycle bin

1. Go to Start > Click All Programs > Accessories;
2. Right-click Command Prompt > Select "run cmd as administrator".
3. Type: rd /s /q C:\$Recycle.bin and hit Enter.
4. Reboot the computer and then you can reuse the Recycle Bin again.

If this doesn't work, open cmd window again and type: sfc / scannow > Enter. System File Checker will check and fix the problem for you.

Als je niets meer nodig hebt van de externe en waar nodig kopieën hebt, kun je deze NTFS formatteren. Kies de juiste schijfletter en maak geen fouten.
 
Laatst bewerkt:
verdwenen files.

externe schijf geformatteerd naar NTFS en opnieuw gekopieerd. Dit gaat prima. Probleem voor mij opgelost. Dank voor jullie inzet en duidelijke uitleg.:thumb:
 
Mooi dat het gelukt is.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan