Geïmporteerde gegevens rangschikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met keuzeveld bedoel ik een keuzeveld met invoervak om alle unieke radiostations in te voeren.
Deze moet dan wel gekoppeld zijn aan de tabel die daaronder volgt.
Enige vraag die nog over is: Hoe maak ik die koppeling van het invoerveld met de tabel?

Het is mij ook niet duidelijk wat je bedoelt.
Om een station toe te voegen klik je op het toevoegknopje in de navigatiebalk van het formulier. Je krijgt dan een leeg formulier en kan de gegevens invullen.
 
Heb je mijn vorige bericht wel gelezen? Daar heb je dus geen knopje voor nodig, maar kun je behoorlijk netjes (en vooral snel) regelen vanuit de keuzelijst. Een veel nettere oplossing die ook nog eens een knop overbodig maakt.
 
Kies achtereenvolgens:
- Maken
- Queryontwerp
- Sluiten
- SQL Weergave
Rare volgorde; vanuit het Queryontwerp venster kun je rechtstreeks omschakelen naar de SQL weergave (menu of knop). Dus waarom het ontwerp eerst sluiten? Bovendien moet je de query dan wel eerst opgeslagen hebben, anders heb je nog niks :).
 
Een veel nettere oplossing die ook nog eens een knop overbodig maakt.

Ik zie niet wat daar zo netjes aan is. Het knopje krijg je er gratis bij als je het formulier ontwerpt. Hoe gebruikersvriendelijk wil je het hebben?
 
Ik heb nog nooit als ik een formulier ontwerp er een 'gratis' knopje bijgekregen. Ik heb op zijn minst op een knop(wizard) moeten drukken om iets op een formulier te krijgen. Wellicht heb jij een assistent die het voor je doet :). Overigens stel ik voor dat we ons tot het beantwoorden van de vraag beperken; deze onzin discussies leiden alleen maar af en nergens toe.
 
Alleen UTC, Radiostation, Frequentie , Taal en Doelgebied zijn de belangrijkste velden.
Ik heb (eindelijk) tijd om ook eens naar je database te kijken; ik volg het draadje al wel met enige interesse. Mij verbaast het veld [Taal] ook, net als xp351. Alleen heeft die alle waarden in één veld in een tabel gezet, en dat lijkt mij onjuist. Ik vermoed dat een veld met de inhoud "A,F" betekent dat dit station zowel in de taal F als de taal A uitzendt. Die talen staan zelfstandig óók in de tabel, en dat zou betekenen dat je ofwel een tussentabel nodig hebt om de verschillende talen vast te leggen (analoog met wat xps351 gedaan heeft Doelgebied in #6) ofwel een veld met multi-waarden. Van die laatste optie ben ik niet heel erg gecharmeerd, maar kan in dit geval wellicht een handige oplossing zijn, omdat je verder geen informatie opslaat in Taal. Dus ik zou daar nog eens naar kijken als ik jou was. De huidige oplossing is in ieder geval niet genormaliseerd, en dat lijkt mij zeer wenselijk.
 
Alleen heeft die alle waarden in één veld in een tabel gezet, en dat lijkt mij onjuist. Ik vermoed dat een veld met de inhoud "A,F" betekent dat dit station zowel in de taal F als de taal A uitzendt.

Dat is precies waarom ik dit als "verdacht" heb aangemerkt.
 
Daarom zei ik ook dat jij het ook niet helemaal correct vond :).
 
Misschien moet je even terug naar het begin en de vragen stellen:

  • Wat wil ik precies bijhouden?
  • Zijn de gegevens die ik nu heb voldoende of wil ik later wel iets meer kunnen doen/terugvinden?
  • Zijn er gegevens waar ik absoluut niets mee doe?
  • Hoe ga ik de gegevens bijhouden? Manueel typen? Importeren van een website? ... ?
  • Welke opzoekingen wil ik doen/ welke informatie wil ik graag vlug terugvinden?
  • Wil ik rapporten kunnen afdrukken, en zo ja welke?

Dat soort vragen kan zich dan vertalen in een database structuur, of zelfs een heel andere benadering (sharepoint lists, gekoppelde excel bestanden, ...)
Dus misschien eerst even duidelijk voor jezelf stellen wat de bedoeling is, en dan naar het tekenbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan