• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassing in leningscalculater template ipv halve aflossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

allerlei

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2022
Berichten
2
Ik heb de leningingcalculater template voor Excel gedownload: https://templates.office.com/nl-nl/eenvoudige-leningscalculator-en-aflossingstabel-tm16400462
Dit werkt hartstikke goed, maar nu wil ik mogelijk een lening afsluiten waarbij ik niet 100% aflos, maar 50%.
Ik weet alleen niet wat ik precies moet doen zodat dit goed wordt meegenomen in de berekeningen.
Het is vast heel eenvoudig, maar ik kom er niet uit.
Kan iemand mij daarbij helpen?

Alvast bedank!
 
Zal wel niet zo eenvoudig zijn, anders had je al antwoord gehad. Wellicht moet je eens kijken naar een annuïteitentemplate.
 
Misschien helpt dit je verder.

https://snelexcel.nl/financial-lease-berekenen-in-excel/

Bij financial lease van een auto heb je ook vaak dat je in 2,3 of 4 jaar maar een deel van de lening aflost en dat de slottermijn (heel) hoog is (ongeveer gelijk aan de inruilwaarde)
ik vond zo snel geen andere template van microsoft zelf die daar rekening mee houd..
 
Er staan heel veel voorbeelden op internet, echter allemaal hetzelfde principe en niet volledig. Je moet als het goed is een start- en eind rentedatum hebben. Dan is er iemand die een goed voorbeeld maakt, maar is zo kinderachtig het bestand niet te plaatsen.
 
nou, nou kinderachtig ???
Ze (Yvonne) geeft toch een deftige reden op.
Schermafbeelding 2022-06-27 145856.jpg
 
Ik heb het van A tot Z uitgevoerd en alle 5 stappen in Excel gezet. Kost veel tijd en dan zijn er maar kleine wijzigingen en dan kost het nog meer tijd. Zeer dom, vind ik aflossingsvrij en annuïteit op één werkblad te doen. Zeer onoverzichtelijk. Later gesplitst met de nodig moeite en kost weer veel tijd. Toen een berekening uitgevoerd en niet gelukt, weer verschillen met de werkelijkheid. Al met al zo'n vijf uur over gedaan en je kunt alles weggooien. Onbegonnen werk. Heb je een kant en klare template dan kun je een uur experimenteren en weet je snel genoeg hoe laat het is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan