thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
ik werk met thunderbird, als ik de map profiles
(C:\Users\jobo\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles)
kopier naar een usb stick en dan later weer plak op dezelfde pc na een nieuwe installatie van windows 10 en thunderbird, is dit dan voldoende en heb ik dan weer de mail e.d. terug zoals voor de nieuwe installatie ?
of moet ik de hele map C:\Users\jobo\AppData\Roaming\Thunderbird
kopieren en plakken
wat is de juiste werkwijze ?
 
ik vind niet: klik daarna op Help en selecteer Probleemoplossingsinformatie.
er staat geen Probleemoplossingsinformatie, alleen Probleemoplossingsmodus
en komt een melding Herstarten in Probleemoplossingsmodus

dus zoals ik vroeg: alleen de profielmap kopieren en plakken
 
Ik zou de hele map C:\Users\jobo\AppData\Roaming\Thunderbird kopiëren. In deze map bevindt zich nl. ook het bestand profiles.ini waar Thunderbird o.a. in opslaat met welk profiel opgestart moet worden.
 
Ik zou de hele map C:\Users\jobo\AppData\Roaming\Thunderbird kopiëren. In deze map bevindt zich nl. ook het bestand profiles.ini waar Thunderbird o.a. in opslaat met welk profiel opgestart moet worden.

Thnx voor de info
 
Dat staat dus ook beschreven in de link die ik plaatste.
 
Met die file profiles.ini kun je mooi "spelen". In die file verwijs ik naar een plek op een andere partitie. Als ik eens wil of misschien zelfs moet herinstalleren, dan hoef ik alleen die files na installatie van thunderbird in de betreffende map te plaatsen. Dus in C:\Users\jobo\AppData\Roaming\Thunderbird\profiles.ini en dan doet alles het direct weer.
Zo te zien woon je bij ons "achterom"
 
Laatst bewerkt:
Met die file profiles.ini kun je mooi "spelen". In die file verwijs ik naar een plek op een andere partitie. Als ik eens wil of misschien zelfs moet herinstalleren, dan hoef ik alleen die files na installatie van thunderbird in de betreffende map te plaatsen. Dus in C:\Users\jobo\AppData\Roaming\Thunderbird\profiles.ini en dan doet alles het direct weer.
Zo te zien woon je bij ons "achterom"

da's ook gemakkelijk, thnx en ja woon aan de andere kant, in parkstad zuid (H'baan)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan