KRK boxen buzzing sound

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
489
Goedemiddag!

Ik ben in het bezit van twee KRK boxen, de rookit 5 om precies te zijn. Nu heb ik het probleem dat als ik deze boxen (rechtstreeks) aansluit op mijn desktop, er een vervelend 'buzzing' geluid uit de boxen komt. Dit geluid veranderd ook als ik de muis beweeg bijv.

Nu heb ik verschillende dingen gelezen en getest:
zo heb ik de boxen op een andere groep aangesloten in huis dan waar de desktop op zit, zonder significant resultaat helaas.
De boxen werken perfect wanneer ik een 'los' apparaat aankoppel, dus bijv. een telefoon of andere muziekspeler. Hierbij maakt het ook niet uit of deze in het stopcontact zit (dus aan het opladen is).
Ik heb al verschillende kabels geprobeerd, zowel geaard als ouderwetse tulp pluggen, voor in de krk zonder resultaat.

omdat ik de KRK's wel graag aan mijn desktop wil kunnen hangen, last ik iets over bepaalde geaarde mixers? Die veel gebruikt worden door streamers etc. Kan iemand mij hier wat wegwijs in maken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Drioras
 
Grootste probleem is toch een vorm van aarding in je audio lus.
Je verteld niet of je een onboard, losse kaart of een usb audio device gebruikt.
 
dank voor je snelle reactie,

Ik gebruik een onboard geluidskaart.
 
Hallo

Controleer of de p.c. op een geaard stopkontakt is aangesloten.

Indien niet , kan dit de genoemde symptomen geven.

Mocht deze p.c. geheel onverwacht toch geaard blijken te zijn , dan kan je die h.f. storing misschien verwijderen door een ferriet ontstoorkraal op audio kabeltje te monteren.

Audio draadje een paar keer er doorheen laten gaan ... blijft deze meteen ook op z'n plaats ...


Zoiets:

https://www.benl.ebay.be/itm/124863...2ngxTyzQ4+qmHv5KyUJEMO8ZSHb4|tkp:BFBMvPXPp7Ng


Peter
 
Laatst bewerkt:
Hebben de speakers het op deze geluidskaart/computer ooit goed gedaan?
Heb je al andere speakers geprobeerd? Het kan zijn dat de storing in de geluidskaart (z'n uitgang) zit.
Of, als je PC nog een audiouitgang heeft, probeer je die.
Heb je voedingen of adapters van andere apparaten in de buurt van je speakers of die kabel lopen, haal die dan weg.
Is je kabel niet te lang (niet langer dan 1 a 2 mtr)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan