USB of SD / micro kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannes57

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2016
Berichten
173
Hallo Allemaal,

Voor mijn mp.3 muziek verzameling wil ik deze op een usb of sd kaart zetten. Er zullen zo'n 24 sticks /kaartjes aangeschaft worden en een verzameldoosje om ze in te stoppen.
Wat is beter van kwaliteit? Een sd / micro kaart of een usb stick. De grootte zal zo tussen de 8gb en / of 16gb zijn.

Geen SSD of HDD. Ik heb al een HDD weggegooid, wegens tikken.

Wie weet het antwoord.....

Hannes
 
Het maakt naar mijn mening niet zoveel uit.
Maar een USB stick is wel universeler inzetbaar.
 
Een externe ssd is vele malen voordeliger dan 24x een usbstick of sd kaart.
Een ssd tikt ook niet dus daarop kan die niet stuk gaan, en je hebt het geheel in een doosje:D

Maw, ik raad je toch een ssd aan ook al wens je dat niet.
 
Dat vind ik een prima advies :)
 
Hallo

"Ik heb al een HDD weggegooid, wegens tikken."


Alle h.d.d.'s die ik ooit onder handen heb gehad die "tikten" , hadden als oorzaak ....

Te "voorzichtig" omgaan met deze hardware --> lees ... deze hadden het nodige smijt en gooiwerk achter de rug.

"head / platter " kontakt door schokken en valpartijen zijn in de meeste gevallen van voortijdig sneuvelen de hoofdoorzaak.

Zet deze neer op een stabiele plaats , en start deze op ... na gebruik veiig verwijderen in o.s. en los koppelen ....

Als je dan op "veilig" wil spelen , neem je een extra kopie op een andere h.d.d.

S.s.d. drives hebben geen bewegende onderdelen , en zijn de "veiligere /snellere" mogelijkheid.

Dit model "u.s.b. enclosure" heb ik er indertijd meerdere van gekocht , en er h.d.d.'s , en in andere s.s.d.'s gemonteerd om backup's van meerdere p.c.'s te nemen ....

https://www.benl.ebay.be/itm/233755...var=533443785438&_trksid=p2060353.m1438.l2649

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ...

Peter
 
Dat doe ik ook met oudere SSD's die over blijven.
Ik gebruik ze niet voor backups maar als handig uitwissel medium.
Inmiddels heb ik er ook al een paar weg gegeven, met zo'n enclosure.
Gewoon omdat ik er genoeg heb voor eigen gebruik en een ander er weer blij mee is en zo'n enclosure is erg goedkoop.
 
Hallo

Met een dergelijke ingesteldheid ben ik het volledig eens .....

"en zo'n enclosure is erg goedkoop. "

Door corona zijn deze wat ik vermeld wel een 3 tal € duurder geworden , maar nog altijd zeker de moeite waard ... h.d.d. en s.s.d. compatibel.

Zeker de moeite om een gebruiksklare backup te geven aan een gebruiker van een herstelde "gecrashte" p.c. ...

Hopelijk doet t.s. iets nuttig met deze geleverde info ...


Peter
 
Laatst bewerkt:
Dank allen. Inmiddels 2 ssd van 1TB besteld via Amazon.nl.

Hannes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan