• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met windrichtingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michvand

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Berichten
82
Beste Excelexperts,

Hierbij een probleem met windrichtingen.

In kolom A heb ik de windrichtingen in de vorm van een getal. Deze getallen corresponderen met de windroos. Ik heb ter verduidelijking deze windroos in het document gezet. Nu wil ik deze getallen omzetten in geschreven windrichtingen. Tussen 349 (of -11) en +11 heet deze N, tussen 12 en 33 NNO, tussen 34 en 56 NO, enz, zoals in een tabel aangegeven, ook in het doc. Deze geschreven windrichtingen wil ik in kolom C hebben. Ik heb enige afkortingen in kolom C handmatig ingevuld. Hoe kan ik de kolom verder automatisch invullen? Ik dacht aan een formuletje die ik in c24 invul in de trant van als(a24>i18:i33 en j18:j33, h18:h33) maar dat werkt niet zo 1-2-3. Weet iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Vr. groet,

Mich.

Bekijk bijlage Voorbeeld windrichting.xlsx
 
zie bijlage
 

Bijlagen

  • Voorbeeld windrichting.xlsx
    139,2 KB · Weergaven: 13
Dank voor de snelle oplossing. Mijn probleem is hiermee opgelost.

Vr. groet,

Mich
 
en dan kan je er nog een grafiek bij bedenken met het aantal keer dat een windrichting voorkomt als dessertje
 

Bijlagen

  • Voorbeeld windrichting.xlsx
    146,4 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan