met welk programma kan ik dit op MIO navigatie zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Ik zocht naar de knooppuntroute van zoet-zout op de ANWB- via google naar zoet zout anwb en zie dan onderstaand bericht.

Het lukt me niet om te downloaden en dan op mijn MIO fietsnavigatie te zetten. Hoe krijg ik dit voor mekaar??

Route informatie
Route lengte: ca. 70.0 km
Duur van de route: ca. 5 uur en 10 minuten
Laatste update: 1 maart 2021
Download GPX bestand
 
niet geprobeerd. Kan GPX niet downloaden

Ik kan GPX bestand NIET downloaden. Jou idee van de website heb ik al bij mijn favorieten gezet.:rolleyes:
 
Ik kan GPX bestand NIET downloaden. Jou idee van de website heb ik al bij mijn favorieten gezet.:rolleyes:

Misschien moet je duidelijker zijn, en ook hier vertellen WAT er niet lukt?
Ik kan wel wat opsommen, waar daar schieten we niks mee op. Gelieve ALTIJD zo duidelijk en gedetailleerd je vraag/probleemstelling vorm te geven.
 
Sorry Aar,Als jij het snapt,dat kan ,maar ik niet lang niet altijd.Te oud?

Het us niet gps maar GPX dat ik wil downloaden op mijn laptop met Microsoft Edge.
Moet ik dan eerst BaseCamp installeren? Ik wil daarna de fietstrack naar de computer kopieeren.

Als ik bij de anwb op downloaden tik krijg ik het bericht: met welk programma openen.

Hoop dat het nu wat duidelijker is.
 
rute op MIO 200 zetten niet gelukt

Ik heb nu ongeveer 5 routes als GPX bestanden op de computer staan.

bestand=kladbloc

Als ik nu de MIO 200 fietsnavigatie aansluit op mijn computer zie ik bij E staan MIO =system in E
Daar plak ik onder DODGE-TRACKS mijn bestanden van de computer

Nu haal ik mijn MIO van de computer. Start deze opnieuw op,MAAR......Helaas ik zie onder tracks : geen bestanden beschikbaar.U kunt tracks downloaden van de MioShare-Website

Wat kan ik nu doen?
 
Het staat op een andere plek in het geheugen van de MIO. Hier de beschrijving compleet:

"Sluit de fietsnavigator met een USB-kabel aan op je PC. Nu kun je het opslaggeheugen van je Mio op het computerscherm zien. Open hier de ‘Data’ map en daarna de ‘Dodge’ map.

Dit is de plek waar je het bestand naartoe moet kopiëren. Na het kopiëren staat de track op je Mio-GPS systeem.

Koppel de Mio weer los van de pc en selecteer de track die je wilt gaan fietsen. Plaats de navigator op het stuur, dan kun je direct de gekozen route gaan rijden."

met dank aan https://bestefietskopen.nl/
 
bestand=kladbloc

Ik snap niet helemaal wat je hier mee wilt. Je moet het bestand in ieder geval niet openen op de pc met kladblok, je moet het bestand via Windows verkenner kopiëren naar je MIO
 
heb gedaan wat Alfred 2 zei. Maar helaas,lukt niet. Bestand bijgevoegd

.Ik heb nu enkele GPX bestanden van de ANWB website gedownload. Deze bestanden heb ik gekopieerd naar Mio data map,Dodge map.

Mio verwijderd, maar er staat nog niks bij de tracks.

Ik heb 1 bestand toegevoegd dat ik wilde kopiëren.
 

Bijlagen

  • haringvlietroute48km.txt
    69,5 KB · Weergaven: 5
Dat is een tekst bestand, daar kan de Mio helemaal niets mee.
Als je op de door mij eerder gegeven link van de ANWB klikt, download die een .gpx bestand (zout--zoet.gpx ) die zet je ergens op je computer (wel onthouden waar)
Vervolgens kopieer je dat bestand, zonder er wat aan te veranderen naar de opgegeven map van je Mio, dat zou gewoon moeten werken.
 
Mss gaat het zo beter met een account via [FONT=&amp]MioShare?
[/FONT]
Het had imho wel via de reeds gegeven tips moeten lukken...
https://www.coolblue.nl/advies/tips-om-routes-op-je-mio-cyclo-fietsnavigatie-in-te-laden.html
Laad routes in met een GPX bestand
[FONT=&amp]Er zijn veel websites en apps waar je fietsroutes vindt. Je hebt wielerplatforms zoals Strava, Komoot en RouteYou, maar ook speciale websites waarop je routes vindt en maakt.

  1. Zoek een route die jou aanspreekt.
  2. Download de route als een GPX bestand.
  3. Ga op de MioShare website bij ‘Routemaker’ naar ‘Uploaden’. Hier laad je het GPX bestand in. Je route staat nu in ‘Ritten’.
  4. Synchroniseer je Mio Cyclo met CycloAgent op je computer en je vindt je route terug bij ‘tracks’ op je apparaat.
[/FONT]
 
van ANWB gedown;oad,GPX bestand

Ik heb de BIJGAANDE bestanden van de ANWB website gedownload. Achter de naam komt wel GPX te staan.

Maar ik krijg ze maar niet van computer op Mio 200. Is het dan toch tekst bestand. Zo ja,kan ik text bestand wijzigen in GPX bestand. Zie aub de bijlagen
 

Bijlagen

  • zout--zoet.gpx.txt
    164,8 KB · Weergaven: 8
  • Geffen-Engelen.gpx.txt
    33,6 KB · Weergaven: 6
  • haringvlietroute48km.txt
    69,5 KB · Weergaven: 3
Lukt wel via tablet, dan via mail naar computer

Hoi,

Als ik via de anwb website de PGX download op mijn samsung tablet, en dan via mail de downloads op tablet verstuur naar mijn edge computer en dan op de mail van mijn computer de bestanden kopieer naar de MIO lukt het WEL!!

Alleen maar geprobeerd, en waarom het zo wel lukt is me een raadsel.


Allemaal bedankt voor jullie fijne hulp!!!:)
 
nog een juiste door jullie gegeven oplossing.

Ik probeerde eerst van de anwb site te downloaden en de downloads stonden dan op mijn bureau blad. DAT LUKTE NIET, om te kopiëren naar de MIO.

MAAR.... als ik via de ANWB website downloade naar de map downloads op mijn computer, die bepaalde route in de map downloads kopieerde naar mijn MIO lukte wel. Dus nog makkelijk en niet via omweg op tablet,mail etc.

Volgens mij bedoelde jullie dit misschien ook. Nogmaals bedankt!!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan