Chrome lettertype op sommige pagina's anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bengek18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2022
Berichten
3
Ik heb op sommige pagina's dat lettertype aangepast is naar een handgeschreven lettertype.
Ik heb bij de instellingen van Chrome gekeken en meeste naar times new roman of arial ingesteld. Maar krijg het maar niet aangepast.
Ik heb de Chrome [COLOR=var(--cr-secondary-text-color)]Versie 103.0.5060.66 (Officiële build) (64-bits) op Windows 10.
Iemand idee hoe ik terug kan naar standaard lettertype??[/COLOR]
Clipboard01.jpg

 
Probeer dit eerst even.

Klik op 3 dotjes rechts, dan kies je Instellingen.

Linker menu: Resetten en opruimen
Daarna "Instellingen terugzetten naar de oorspronkelijke ..."

En ook dit

Linker menu: Privacy en beveiliging
Browsergegevens wissen
Gecachte afbeeldingen en bestanden aanvinken (de andere uitvinken)
Dan knop Gegevens wissen.
 
Nee helaas.... allebei gedaan... Het was ook een nieuwe installatie van chrome.... erg frustrerend dit.
 
Het was ook een nieuwe installatie van chrome
Vraagje: Een schone installatie nadat je een vorige Chrome had verwijderd?

Het ligt in ieder geval niet aan het lettertype van de knoppenbalk die op de website wordt gebruikt want daar staat Roboto, sans-serif gedefinieerd, dit zijn geen handwriting lettertypes. Als je pc het lettertype Roboto niet herkent dan valt het terug op sans-serif die door elk apparaat (Windows, Mac, Android, iOS) wordt ondersteund.

Edge heeft een Chromium engine, net als Chrome. In Chrome is de engine weliswaar door google aangepast maar ze zijn goed vergelijkbaar.
Vraagje: Als je Windows gebruikt, hoe is de website dan in Edge?
 
Laatst bewerkt:
Nee schone installatie van nieuwe pc met de Chrome brower...
Oh zie nu dat in de Edge browser dat het lettertype ook wordt aangepast.... :shocked:
 
Dan ligt het aan Windows, niet aan de browsers.

Het lijkt erop dat \Windows\Fonts en/of de Registry niet ok zijn.
Nieuwe Win installatie (incl. format) misschien de snelste manier om het op te lossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan