Rare afbreking in het voetdeel van webstek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haal even je e-mail adres af, spam je kent het wel.
Nee, ik ken het nauwelijks. Kennelijk voldoende geregeld. ;)
En, heb je daar in de footer kolommen gemaakt? Het lijkt er zo op.
Ja, daar lijkt het inderdaad op maar er staat slechts 1 aaneengesloten regel in, zoals nu met de ingezonden html te zien valt en uit de CSS-stijl valt ook op te maken, dat er niets staat in relatie tot kolommen. Geen enkele pagina bevat overigens kolommen. Daarnaast lijkt het mij vreemd, dat bij een schermgroot venster alles er dan normaal uitziet.
Of dat je het in het thema (neem aan dat je die zelf gemaakt hebt?) verwerkt hebt.
Geen idee, wat je hier met "thema" bedoelt. Ik werk niet met WordPress of zo en klop alles met de hand in (ik heb tijd zat, doe dit uit hobbyisme en leer zo het meest, vind ik).
Of is het een bestaand thema? Daarom ook even de CSS en alles wat er bij hoort. Anders kunnen we niets.
De CSS heb ik al eerder bijgesloten (zie de bijlage bij mijn eerste bericht - even op afbeelding 2 klikken en het is goed leesbaar vergroot).
 
html bij #13 mankeert niets aan
Oké, dat had ik dus terecht afgevinkt. ;)
dus het is de html daar omheen,
Zekerheidshalve ga ik thuis een kopie ontdoen van alle html er om heen om te kijken of dat een idee oplevert.
of het is andere css die de vormgeving beïnvloedt :)
Tsja, of het is de 'browser' denk ik zelf. MicroDom's en haar IE is berucht voor afwijkingen, maar die laatste wordt hier in de bibliotheek zeer binnenkort vervangen door Edge.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij is dat moeilijker, dan de code hier deponeren.
Leg uit? Ik heb alleen maar mensen gehad die dit toejuichen. Probeer het gewoon eens ;)

En MicroDom ken ik niet. Sowieso ben ik niet zo van sneue verbasteringen. Noem het bedrijf of het beestje bij zijn naam.
 
Laatst bewerkt:
Dat IE11 niet correct werkt kan heel goed, de oude IE11 heeft geen goede flexbox support (display: flex).
Om IE11 compatibel te maken zal je -ms- css eigenschappen ook erbij moeten zetten.
Daar pas ik voor. Een krakkemikkig vehicle moet je niet helpen te overleven. ;)
Chrome, Edge en Firefox hebben een goede flexbox support.
Die heb ik nog niet geprobeerd. Ben wel van plan, zodra ik m'n bestelde nieuwe 'router' heb ontvangen (het wachten is op 'chip's voor de fabricage), om Firefox te installeren. Google en MS ga ik om privacyredenen zoveel mogelijk uit de weg.
Aanvulling: display: flex in #voet is overbodig omdat er, volgens bericht #13, alleen tekst in staat.
Bedankt voor de tip. Ga dat noteren en weghalen. :)
 
Google en MS ga ik om privacy redenen zoveel mogelijk uit de weg.
Daar is al menig discussie over gevoerd. Iedere website kan gegevens verzamelen, het maakt niet uit welke browser je gebruikt.

Chrome, Edge, Safari, Opera en Firefox browser voldoen aan W3C specificaties, natuurlijk zitten er bij alle browsers bugjes in maar daar zou je last van kunnen hebben (hoeft niet) als je ongebruikelijke css combinaties gaat toepassen. Bij jou is dat niet het geval. Structuur-, typ- en/of syntax foutjes zijn meestal de oorzaak.

BTW. Firefox (Quantum engine niet open source) is trager dan Chrome/Edge (open source chromium engine).
 
Laatst bewerkt:
Nu wordt ik nieuwsgierig :) Het is deze oorzaak. De eigenschap display: flex verwacht dat er inhoud in staat met een bepaalde breedte, een tekst van losse woorden heeft dit niet. Je kon het oplossen door de tekst in een <p> (paragraaf) te zetten, een <p> is een "block" element die de volle beschikbare breedte vraagt.

In jouw geval display: flex weghalen is het beste natuurlijk.

Code:
<!doctype html>
<html lang="nl">
<head>
<meta charset="utf-8">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
<title>Test</title>
<style>
#voet {
    display: flex;
    position: fixed;
    bottom: 0;
    width: 100%;
}
</style>
</head>
<body>
<div id="voet">
    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. 
    Morbi arcu ipsum, suscipit non placerat non, egestas.</p>
</div>
</body>
</html>

P.S. deze code had je ook op JSFiddle kunnen zetten, klik even, makkelijker voor iedereen.
 
Laatst bewerkt:
Nu wordt ik nieuwsgierig :) Het is deze oorzaak.
Tsja, vraag mij niet, hoe het precies komt waardoor die rare afbreking ontstond, maar feit is, dat ne het verwijderen van "display: flex;"het probleem verholpen bleek.
De eigenschap display: flex verwacht dat er inhoud in staat met een bepaalde breedte, een tekst van losse woorden heeft dit niet. Je kon het oplossen door de tekst in een <p> (paragraaf) te zetten,
Ik vind het eigenlijk gevoelsmatig vreemd om elke alinea als aan "paragraaf" te beschouwen, maar 2 x <br> in de html is ook zowat.
In jouw geval display: flex weghalen is het beste natuurlijk.
Ja, hoe schoner hoe beter, toch?
P.S. deze code had je ook op JSFiddle kunnen zetten, klik even, makkelijker voor iedereen.
Maar niet makkelijker voor mij:
1e Het is in het Engels, dus moet ik eerst klikken voor een Nederlandstalige versie.
2e Het is niet intuïtief en een handleiding ontbreekt.
3e Code rechtstreeks kopiëren in een bericht is (inmiddels) eenvoudig. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar niet makkelijker voor mij:
1e Het is in het Engels, dus moet ik eerst klikken voor een Nederlandstalige versie.
2e Het is niet intuïtief en een handleiding ontbreekt.
3e Code rechtstreeks kopiëren in een bericht is (inmiddels) eenvoudig. ;)

Dat het Engels is, was te verwachten. De hele IT-wereld draait op de Engelse taal. Dus dus vind ik niet echt een probleem. Verder is het best intuïtief met drie tekstvakken die aangeven wat je moet invullen, en een RUN knop staat er heel duidelijk. Misschien dat je wat moeite ermee hebt, maar ik denk dat je met enkele minuten proberen er echt wel uit was gekomen.

En een code kopieren kan, maar wij zijn geen render-machine die de code uitvoert, en dan verwacht je dat wij zelf moeite doen om je code in onze editor te kloppen. Als je de moeite kan en wilt nemen om dit ons te besparen, is dat zeer welkom. Het maakt de hulp zeker makkelijker.

Ik heb je een paar voorbeelden gegeven in JSfiddle die je ongetwijfeld gezien hebt, dus je hebt er zeker mee kunnen spelen. :D
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het eigenlijk gevoelsmatig vreemd om elke alinea als aan "paragraaf" te beschouwen, maar 2 x <br> in de html is ook zowat.
Mee eens, de <p> gaf ik als voorbeeld :) er zijn betere "block" elementen, dit is mooier
Code:
<footer id="voet">
  <div>
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. 
    Morbi arcu ipsum, suscipit non placerat non, egestas.
  </div>
</footer>

JSFiddle
 
Laatst bewerkt:
Dat het Engels is, was te verwachten.
Waarschijnlijk wel door Anglofielen en mensen die door de "Engelse ziekte" zijn besmet, maar ik ben een Nederlander en geef dus de voorkeur aan m'n moerstaal. ;)
De hele IT-wereld draait op de Engelse taal.
Tsja, de hele medische wereld op Latijn, maar toch is alles in Nederland wat die materie betreft (m.u.v. onvermijdelijke Latijnse terminologie) gewoon in het Nederlands.
Dus dus vind ik niet echt een probleem. Verder is het best intuïtief met drie tekstvakken die aangeven wat je moet invullen, en een RUN knop staat er heel duidelijk. Misschien dat je wat moeite ermee hebt, maar ik denk dat je met enkele minuten proberen er echt wel uit was gekomen.
Mijn ervaring is, dat mensen die iets kunnen, makkelijk onderschatten hoe iets voor anderen is. ;)
En een code kopiëren kan, maar wij zijn geen render-machine die de code uitvoert, en dan verwacht je dat wij zelf moeite doen om je code in onze editor te kloppen.
Nee, dat verwacht(te) ik niet. Ik verwacht niet meer, dan dat de gegeven code een belletje doet rinkelen.
 
Waarschijnlijk wel door Anglofielen en mensen die door de "Engelse ziekte" zijn besmet, maar ik ben een Nederlander en geef dus de voorkeur aan m'n moerstaal. ;)
Tsja, de hele medische wereld op Latijn, maar toch is alles in Nederland wat die materie betreft (m.u.v. onvermijdelijke Latijnse terminologie) gewoon in het Nederlands.
Ik vind deze discussie hier niet echt op zijn plek, maar ik heb veel collega's die samenwerken met andere expats, en omdat lezingen ook vaak internationaal zijn, zijn die ook Engels. Als je het niet snapt, dan is er altijd Google Translate, een vergelijkbare of een woordenboek. Ik stel voor om deze discussie niet verder te voeren.
Mijn ervaring is, dat mensen die iets kunnen, makkelijk onderschatten hoe iets voor anderen is. ;)
Daarom zeg ik ook dat je het in ene paar minuten wel zal weten. En anders Google je even op hoe het werkt. Ik meen dat ik pas geleden nog naar een video-tutorial of blogje heb gelinkt. Van zelf dingen onderzoeken, daar leer je van. Hoor ik een nieuwe kreet die ik nog niet ken. Dan Google ik direct en ik kijk hoe ik het toe kan passen.
 
Dit topic stond al op "is opgelost".
Nieuw onderwerp, nieuw topic :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan