Postvak IN een andere naam geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinovanommen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2004
Berichten
71
Hallo,

Ik heb meerdere mail accounts, en als ik mail probeer terug te zoeken, heb ik in outlook een mooie kolom, met de naam 'in map'.

Daar staat dan de naam van de map waar de mail is opgeborgen.

Als het echter nog in Postvak IN staat, dan kan ik op dat moment niet bepalen bij welk mailaccount het dan staat.

Daarom wil ik er een naam achter kunnen plakken. Dus Postvak IN Piet, of Postvak IN Jan.

Ik zag wel iets op internet https://www.startpagina.nl/v/comput...511/mapnaam-inkomende-mail-aanpassen-outlook/ maar bij de accountinstellingen krijg ik geen optie om te doen wat ik zou willen doen.

Weet iemand of dit mogelijk is?

Alvast bedankt, :thumb:

Groeten, Tino
 
Kun je niet met regels werken in outlook?
zoiets als mail van adres A komt dan verplaatsen naar postvak B
 
Is het een prive of werkmail? [FONT=&quot]Als je een Microsoft Exchange-account gebruikt, kunt je de weergavenaam niet wijzigen. Alleen de Exchange-beheerder kan dat.[/FONT]
 
Hoi Puppie,
Ik weet wat je bedoelt, dat betreft mail van een vaste afzender die heel vaak van alles stuurt, en dat dirigeer je dan direct naar een eigen mapje. Ik heb 4 mail-accounts A, B, C en D, als jij me kan vertellen of ik alles wat binnenkomt op Postvak IN van account A, in een zelf gemaakt mapje (met de naam 'Postvak IN-A') kan laten landen dan zou dat de oplossing zijn.

Maar volgens mij werkt regels niet zo. Daar kun je volgens mij alleen afzenders met een mailadres in aangeven. Maar het is alweer lang geleden dat ik dat heb ingesteld.


@Manamana, het is 1 exchange-account, en de rest niet, maar overal waar ik er op ga staan en met rechts op klik, blijft naam wijzigen, grijs.

groeten,

Tino
 
Hoi Alphamax,

Begrijp me niet verkeerd, want ik ben altijd ontzettend blij dat hier voldoende mensen meekijken/lezen en denken, en vervolgens ook nog met goede suggesties komen.

In mijn situatie is het denk ik net weer anders, het woord 'regels' is gevallen, en volgens mij is dat nou niet wat ik bedoel.

De vraag in het kort is: kan ik de naam 'Postvak IN', aanpassen in bijvoorbeeld 'Postvak IN-Tino' (of iets dergelijks)?

*********************************************************************************************************************

Zoals ik aangaf heb ik meerdere mail-accounts in mijn outlook staan. Als ik via 'zoeken in alle e-mailitems' een woord opgeef, zoals bijvoorbeeld 'KvK', dan verschijnen alle mailtjes met 'KvK' die in mijn Outlook staan. Laten we er van uitgaan dat ik 4 accounts heb, met de namen A, B, C en D, onder elk account staat een mapje 'nog te betalen' (bijvoorbeeld) , en omdat ik de naam van dat mapje zelf kan aanpassen, heten ze vervolgens 'nog te betalen-A', 'nog te betalen-B, etc.

Ga er van uit dat er in die 4 mapjes meerdere mailtjes staan met daarin de tekst 'KvK', dan zou ik uiteindelijk bij het zoeken naar 'KvK', een hele lijst van mailtjes te zien krijgen.

Als ik niet de letters A, B, C en D zou hebben toegevoegd, dan zou er alleen maar een hele kolom met 'nog te betalen' in de kolom 'IN MAP' te zien zijn.

Omdat ik wel de letters A, B, C en D heb toegevoegd, kan ik direct zien waar ik het mailtje heb opgeslagen. Als ik dat onderscheid niet zou maken, dan zou ik in 4 mapjes moeten gaan zoeken.

Hetzelfde wil ik ook realiseren bij 'Postvak IN'. Zelf ben ik bang dat het niet kan, maar ik heb de hoop nog niet opgegeven, anders zou ik deze vraag hier niet stellen.

Groeten, Tino
 
welke versie van outlook gebruik jij?
 
Goedemorgen heren,

Excuseer voor de late reactie.

Ik maak gebruik van 2 laptops, 1 prive met daarop Microsoft office professional plus 2016, en de ander is een laptop van mijn werk met microsoft 365 voor ondernemingen.
@Manamana; volgen mij gaat het in de link die je bijgevoegd hebt over rechten die je wel heb of niet hebt voor een account. Voor mijn exchange-account zal ik idd niet alle rechten hebben, maar voor de andere 3 accounts zoveel als de provider waarschijnlijk toelaat. Los daarvan blijft mijn vraag dezelfde.

Ik weet dat mijn verhaal onduidelijk overkomt, omdat waarschijnlijk niemand zo’n situtatie in zijn outlook heeft, daarom probeer ik het nog een keer uit te leggen.

Zoals ik aangaf, ik heb meerdere mail accounts in mijn outlook staan. Op mijn werklaptop, kan ik in 4 verschillende mailaccounts kijken.

Omdat 1 ervan een exchange account (werk) is, kan ik die op mijn privé-laptop niet bekijken, dus daar staan 3 accounts op.

1- Werk-mailaccount exchange van mijzelf
2- privé account van mijzelf
3- privé account van mijn vrouw
4- zakelijk account van mijzelf, omdat ik nog een bedrijfje heb

In outlook heeft elke account een ‘Postvak In’, ik zoek een mogelijkheid om de naam ‘Postvak In’ aan te passen, zodat het voor mij overzichterlijker wordt.

Dus:
1- Postvak In -Werk-
2- Postvak In -Privé-
3- Postvak In -vrouw-
4- Postvak In -bedrijf-

Als je toevallig het antwoord weet, of het mogelijk is of niet, zou je dit dan willen aangeven? En als je het niet weet, ook prima. Als je een goed alternatief weet, dat niet te omslachtig is, zou ik het ook graag horen.

Als mijn verhaal niet duidelijk is, laat dat dan ook maar weten.

Groeten, Tino
 
de standaardnaam Postvak In kun je niet wijzigen.
ik gebruik ook verschillende mail adressen en die staan netjes appart met elk een eigen postvak in.
de mappen die je in een account aanmaakt kun je wel wijzigen maar het postvak in niet.
 
Kan je geen kolom "E-mailaccount" toevoegen.
Bij mij in office2007nl zie ik het emailaccount in de zoekresultaten.
 
Kun je Outlook niet net zo opzetten als The Bat!, zie plaatje als voorbeeld??
Je ziet hier in een oogopslag waar de Inboxen bij horen en het zijn 4 accounts met hun Inbox.
Ik werk al > 15 jaar mee, uit ongenoegen met de opzet van de Outlook versies destijds.
Een keer per zo veel jaar kost me dat programma wel een aantal tientjes, maar o.a. de tool om de mail qua header te bekijken zonder de mail binnen te halen is super, je kunt de mail op afstand deleten, dus alles wat de spamfilters van MS, Google, etc niet tegen gehouden heeft of het is mail die ik niet wil hebben, kan zo eenvoudig v/d mailserver verwijderd.
 

Bijlagen

  • best-email-clients-the-bat[1].jpg
    best-email-clients-the-bat[1].jpg
    111,4 KB · Weergaven: 38
Ik was er al bang voor dat je de tekst van Postvak In niet kan aanpassen. Ik denk dat ik wel een optie weet, en dat is nieuwe map met de titel; Postvak In - Werk-

Ik kan alle nieuwe mail handmatig vrij snel in dat mapje slepen, maar misschien is er iemand die alles weet van regels, kun je mij misschien vertellen of ik ook een regel kan instellen dat ik alle mail die binnenkomt in 'Postvak In' automatisch verplaatst wordt naar mijn nieuwe mapje Postvak In -Werk- ??
 
Bedankt Alphamax, het gaat nog eenvoudiger dan ik dacht.

Het probleem is hiermee meteen opgelost. Alles wat er binnenkomt in mijn Postvak In, komt daar alleen maar binnen omdat het naar mijn mailaccount wordt gestuurd, die kan ik hier gelukkig gewoon benoemen. Verder heb ik dus een nieuwe map aangemaakt die ik dus een naam heb gegeven die ik makkelijker herken. Ik heb nu een regel aangemaakt die alles wat binnenkomt in mijn mailaccount, direct doorsluist naar die nieuwe map. Mijn oude 'Postvak In' bestaat nog steeds, maar die zal altijd leeg blijven. In de kolom 'In Map' krijg ik nu het onderscheid van 4 verschillende Postvakken In.

Ik sluit dit onderwerp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan