Logitech Gaming G 403 muis ( met kabel )

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo, heb in het verleden al eens problemen met de cursor ( scrolling ) van de muis gehad maar die steeds op kunnen lossen. Nu, ondanks diverse malen schoonblazen met perslucht geen verbetering. De muis is zo'n 4 - 4 1/2 jaar (intensief) in gebruik en ik vraag mij af of ze niet gewoon versleten is?


Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met de G403 en een evt. oplossing dan hoor ik dat graag.

Alvast dank voor het meedenken.



grtzzzzzzzzzzzzzzzzz............................:D
 
Openmaken en alles met spiritus schoonmaken, draaiende delen de as erna met wat vaseline insmeren en weer in elkaar zetten.
 
oké, dan gaan we dat eens proberen. zal laten weten of en hoe dit de oplossing is............



grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......................
 
Hallo

Dit is "defekt" :

https://www.benl.ebay.be/itm/394073305352?hash=item5bc0997108:g:zX0AAOSwP45d3JI~

Is een rotary encoder.

Oxydatie / vervuiling van de interne minuscule kontaktpuntjes.

Mits deze 2 X niks kosten , vervang ik deze (weg van de minste weerstand)

Als je deze wil zuiver maken , moeten deze worden geopend (niet evident als nog gemonteerd is op p.c.b)

Eenvoudigste manier (als je deze dan toch wil zuiver maken) is met een "fiber pen"

Zoiets :

https://www.benl.ebay.be/itm/125268076072?hash=item1d2a8f2628:g:kYcAAOSwd8piXnv~

Meestal wordt er een extra "ik herstel het zelf wel" obstakel ingebouwd ....

De schroefjes worden dan onder de "geleide rails" gemonteerd.

Je dient de lijm hiervan zacht te maken (warme lucht) alvorens je deze probeert te demonteren.

Mijn ervaring op een computer forum is , dat dit alles het sop de kolen meestal niet waard is voor de gebruiker , en dat dit vertikaal geklasseerd wordt (lees ... weggegooid)

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan