Kan ESET NOD32 Internet Security ook Malware onderscheppen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Conservatief is niet het juiste woord. Ik heb zo'n 130 geïnstalleerde programma's die ik niet allemaal gebruik maar 95% is toch up-to-date. Kijk er zijn programma's die functionaliteiten verliezen als ik ze update. Dat doe ik dus bewust niet. Verder geeft mijn securityprogramma duidelijk aan of het risico hoog is. Dan kan ik dus ingrijpen.

Wat je onder samenstelling van mijn pc verstaat begrijp ik niet, want deze werkt met W10 Pro uitstekend en snel.
Ik denk dat als ik W11 aanschaf dat de helft weer niet werkt en je dagen en dagen bezig moet zijn met het vinden en doen van de juiste instellingen. Ik lees hier meer vragen en problemen van Dukkel dan van mij.

Dit betekent dat er geen nieuwe beveiligingsupdates, niet-beveiligingsupdates, gratis of betaalde ondersteuningsopties of online-updates voor technische inhoud meer zullen worden vrijgegeven ..."

Volledig mee eens en dat zou niet moeten kunnen. Ik verwijt dit Microsoft. Ik heb destijds 130 euro betaald voor H&S. Ik ben niet tegen nieuwe programma's, maar dan zou Microsoft upgrades moeten maken tegen een vergoeding. Dan zou ik daar graag gebruik van maken. Dan weet je zeker dat alles 'normaal' blijft werken. Bij een heel nieuwe versie krijg je geheid weer problemen met de compatibiliteit e.d.
En Office 2007 blijft nog wel veilig. Als ik een waarschuwing van Symantec krijg, dan moet je wel een nieuwe versie aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso

Nee, ik bedoel het overdrachtelijk.

Kijk ik zie dat je o.a. Office2007 gebruikt en nog een paar verouderde programma's en ook gedateerde systemen.

Daarbij kom je met de stelling, dat Auslogics verouderde en twijfelachtige programma's zou aanbieden.
Maar Auslogics heeft ook heel mooie programmatuur tegenwoordig.
En omdat die programmatuur weldegelijk zeer up-to-date is, wijs ik ter vergelijking op die veelal oudere programmatuur die jezelf gebruikt, klaarblijkelijk niet verder om je heen kijkend naar moderne programmatuur.
Maar overigens voor de rest ervaar ik je als een behulpzaam en prettig persoon, waarmee ik zeker geen woorden wil hebben.
Dus mijn advies is in deze kijk ook eens naar nieuwe en handige tools :thumb:
 
Een download met licentie van Office 2021 Pro Plus kost 10 - 25 Euro. Hoezo verwacht je dat er dan een upgrade versie zou moeten zijn die goedkoper is dan dit bedrag. De ontwikkelkosten moeten toch ergens vandaan komen?
 
Hallo bron

Betreffende de prijzen van Office 2100 PRO lijkt me meer een hint voor Senso,

Ik gebruik helemaal geen Office, ik houd me bij LibreOffice v.7.3.4.
Is zeker zo goed en kost helemaal niks.
 
Microsoft Defender

Microsoft Defender word hier als voldoende bestempeld om je Windows 10 computer te beveiligen. Wat vergeten word is dat dit beveiligingsprogramma twee zeer belangrijke functies mist. Ten eerste, bescherming tegen Zero day aanvallen en ten tweede bescherming tegen ransomware. Bovendien een lastig in te stellen firewall die werkt zonder regeltjes. Dit is een vervelende eigenschap van meerdere gratis programma's. Je moet soms lang zoeken eer je een beveiligingsprogramma vind dat aan de meeste criteria voldoet. Een van de beste is het gratis Avast Anti-virus plus Firewall met regeltjes.
ook een keuze om een andere installatie-drive te kiezen als drive C. Alleen geen mogelijkheid voor ouderlijk toezicht (Premium ook niet).

https://www.av-test.org/de/antiviru...-2022/avast-free-antivirus-22.1--22.2-221202/

Zelf draai ik de premium versie die wat bescherming betreft nog veel verder gaat.
 
Hallo BigLJohn48

Momenteel draai ik F-Secure FREEDOME naar tevredenheid.

Maar zodra ik problemen hiermee ondervind ga ik over op Avast Anti-virus plus Firewall

Bedankt voor je interesse en inzet.

Ik hoop dat ik uit dat Firewall instellen kom, want dat is voor mij 'geheimtaal'

Misschien mag ik zonodig bij je hierop terugkomen als ik er niet uitkom.

Maar voorlopig gebruik ik dus F_Secure FREEDOME

Mijn hartelijke dank
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan