Kan ESET NOD32 Internet Security ook Malware onderscheppen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb ESET NOD32 Internet Security op m'n PC's staan.

Maar kan ESET NOD32 ook Malware onderscheppen.

Want alhoewel ik dus ESET gebruik, heb ik zojuist ADWCleaner v.8.2.1 gedraaid, en ADWCleaner haalde nog 37 Malware virussen er uit.

Hoe kan dit nu?

Heb ik ESET niet goed genoeg afgesteld dan?

En wat zou ik dan hiervoor moeten instellen ?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Een antwoord op je vraag heb ik niet maar kan wel zeggen dat je voldoende hebt aan wat al bij Windows wordt geleverd:
Windows Security(Defender)
Daarnaast houd geen enkele virus- en malware scanner 100% alles tegen.
En wat de 1 malware vind hoeft een andere geen probleem mee te hebben.
 

Bijlagen

  • WDS.jpg
    WDS.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
ESET NOD32 Internet Security, die kan ik helemaal niet vinden op hun site. Wel de "Antivirus" versie. Geef eens de link. Is dat een betaald programma? ADWCleaner v.8.2.1 is dat een trial en freeware wat graag wil dat je gaat betalen?
 
Hallo Senso

Deze link is misschien wel niet helemaal je bedoeling, maar je komt er uiteindelijk wel bij ESET NOD32 Internet Security

Dit effe intikken in je browser en hij haalt die ESET NOD32 SI voor je op "eset_internet_security_live_installer" (zonder aanhalingstekens)

En als je goedkoop zo'n ESET programma wilt hebben, kun je dat heel billik kopen bij https://www.gamingdragons.com/en/search-eset.html
 
Laatst bewerkt:
Bij de "Internet Security" kom ik NOD32 in de naam niet tegen. Wel bij ESET NOD32 Antivirus.
Maar goed, als dat een goed programma is, dan onderschept dat alle malware. Wat heb je aan een programma dat niet werkt? Internet Security moet alles omvatten. Al kun je daar de laatste tijd grote vraagtekens bijzetten want ze willen graag extra geld beuren door wat standaard beveiliging hoort te zijn als extra te verkopen.:evil:

Want alhoewel ik dus ESET gebruik, heb ik zojuist ADWCleaner v.8.2.1 gedraaid, en ADWCleaner haalde nog 37 Malware virussen er uit.
Ja, dat zou ik ook aangeven, want dan moet je wellicht betalen om dit op te lossen.:evil:

Conclusie:
Volgens mij heb je ESET wel goed afgesteld.
Moet je nog wat extra afstellen? Nee, of je moet (fout)meldingen/errors krijgen van ESET en dan pas moet je actie ondernemen.

P.S. Je moet wel zorgen dat ESET en andere programma up-to-date zijn en regelmatig een snelle scan uitvoeren.

Door verouderde software ontstaan beveiligingsrisico's voor uw computer. Deze kunnen laag, gemiddeld en hoog zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso

Ik ben blij dat het je goedkeuring kan wegdragen.

Ik heb nog wel vragen, maar die zijn van een andere aard dus die stel ik onder een nieuw "hoofdje" in de Helpmij.info
 
Bij de "Internet Security" kom ik NOD32 in de naam niet tegen.
De naam NOD32 stamt nog uit het Win95/98 tijdperk en is 15 jaar terug veranderd in Eset NOD32
 
Malware virussen
Dat zijn niet echt virussen en vrijwel geen enkel anti-virus tool doet iets met malware, Windows Defender o.a doet dat wel.

Waarom een 3e party AV gebruiken als er een goede in W11 zit?
 
Waarom een 3e party AV gebruiken als er een goede in W11 zit?
Ook in Win10 is de standaard aanwezige Defender zeer goed.
3th-party Internet Security pakketten worden vaak met "extra's" geleverd die niet tof zijn.
 
Dat zijn niet echt virussen en vrijwel geen enkel anti-virus tool doet iets met malware, Windows Defender o.a doet dat wel.

Waarom een 3e party AV gebruiken als er een goede in W11 zit?

Okay Lange Pier

Maar hoe komt het dan, dat AWCleaner toch nog 37 MalWare-virussen uit mijn Windows Installatie haalt, en dat terwijl ESET ook draait?
 
Malware en virus zijn twee totaal verschillende dingen.
Dus erg duidelijk over wat 'ie nu gevonden heeft ben je niet.
 
Elk item in de gevonden malware heeft een naam, weet je er eentje?
 
Hallo Bron
Nee, meestal sluis ik ze meteen door naar Quarantaine
Maar ik maak ff een schermafdruk, en zet die Afdruk zo direct hierbij.
Gelukt, 'Bron' nu kun je zelf die namen aflezen

62cdcecab5550-ADware_2022-07-12_%281%29.png
 
Laatst bewerkt:
"Maar hoe komt het dan, dat AWCleaner toch nog 37 MalWare-virussen uit mijn Windows Installatie haalt, en dat terwijl ESET ook draait?"
Is dat freeware? Een goed beveiligingsprogramma gaat mensen niet opzadelen met angst en onzekerheden maar neemt de beslissingen zelf, of geeft duidelijk aan laag, gemiddeld of hoog risico. Twee programma's gebruiken veroorzaakt vaak conflicten (Windows Defender/ESET).

Je kunt zoeken met Google op PUP. Je hebt deze in de vorm van virussen maar meer in rotzooi die met downloads meekomt.

Programma's die meldingen geven waar mensen vervolgens niet weten wat ze moeten doen, angst en onzekerheden creëren, zijn mij een gruwel.
 
Hallo Senso

Ik heb ontdekt wat die PUP's zijn.

Ik heb o.a. draaien Auslogics BootSpeed, en als je het vinkje 'Aan' laat staan, werkt je programma Auslogics BootSpeed dus niet meer.

Dus ADWCleaner ziet Auslogics BootSpeed als Malware. Terwijl dat het niet is.

Dus vinkje voor dat item weghalen !!!

Of dat bewuste programma in 'Uitsluitingen' zetten.
 
Laatst bewerkt:
Dus ADWCleaner ziet Auslogics BootSpeed als Malware. Terwijl dat het niet is.
Dus jij weet het beter dan de beveiliging. Auslogics stond vroeger al als slecht bekend. Maar goed, lees dit maar, je moet altijd doen wat jij zelf wilt. Ik dacht dat jij een goede en snelle pc had. Wat moet je dan met al die "rommel"? Register opschonen en defragmenteren is sowieso al flauwekul. Sneller booten, gewoon die programma's uitschakelen in de opstart die je niet nodig hebt. Werk met een SSD. Zorg voor een voldoende RAM en wisselbestandsgrootte. Zet energiebeheer op maximale prestaties etc etc.
 
Laatst bewerkt:
Een PUP is een Potentially Unwanted Program waarvan AdwCleaner vermoedt dat het malware zou kunnen zijn, met een hele grote slag om de arm dus. Het is aan jou wat je ermee doet, als daarna iets niet meer werkt kan je AdwCleaner niet de schuld geven.
 
Een PUP is een Potentially Unwanted Program waarvan AdwCleaner vermoedt dat het malware zou kunnen zijn, met een hele grote slag om de arm dus. Het is aan jou wat je ermee doet, als daarna iets niet meer werkt kan je AdwCleaner niet de schuld geven.

Volgens mij geef ik ADWCleaner ook nergens de schuld van.
Bovendien, biedt het ADWCleaner de mogelijkheid van 'Uitsluitingen' dus dát heb ik dus nu geregeld.
 
Dus jij weet het beter dan de beveiliging. Auslogics stond vroeger al als slecht bekend. Maar goed, lees dit maar, je moet altijd doen wat jij zelf wilt. Ik dacht dat jij een goede en snelle pc had. Wat moet je dan met al die "rommel"? Register opschonen en defragmenteren is sowieso al flauwekul. Sneller booten, gewoon die programma's uitschakelen in de opstart die je niet nodig hebt. Werk met een SSD. Zorg voor een voldoende RAM en wisselbestandsgrootte. Zet energiebeheer op maximale prestaties etc etc.

Ik zie aan de samenstelling van je computer, dat je zeer conservatief bent.
Houwe zo !!!
 
Je moet wel zorgen dat ESET en andere programma up-to-date zijn
Conservatief heeft z'n kanttekeningen. Office 2007 is EOL . Artikel: "... Dit betekent dat er geen nieuwe beveiligingsupdates, niet-beveiligingsupdates, gratis of betaalde ondersteuningsopties of online-updates voor technische inhoud meer zullen worden vrijgegeven ..."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan