bewerken van audio in live versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

PabloC

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2010
Berichten
64
Hallo Allemaal,

Ik zou graag van een nummer een live versie van willen maken zodat het net lijkt alsof de artiest op een live podium aan het optreden is.
Ik heb eventueel al van die klappende handen geluiden maar zou graag dat de stem en de muziek wat anders klinkt.
Hebben jullie enig idee of hiervoor iets bestaat of dit mogelijk is?

zelf heb ik de beschikking op audacity en Aschampoo music studio 5

Alvast hartstikke bedankt
 
Absoluut geen probleem als je de originele mastertape in de kast hebt liggen :). Zo niet, dan gaat dat natuurlijk nooit lukken. Je kunt een galm effect over de originele opname heengooien en je applaus er onder, maar het zal nooit als een live opname klinken. Hooguit als een verruïneerde studio opname.
 
Dit is in ieder geval iets, ja ik heb de orginele nummer zelf hier in de kast liggen het is alleen voor eigen gebruik en vind het leuk om wat te knutselen.
Alleen ik zou niet weten hoe zoiets moet en / of er een methode ervoor is.
 
Je zou ook eens met wat reverbs kunnen stoeien, bijv. stadion/stadium.
Voor alles geldt: subtiel toepassen, anders wordt een bewerking al heel gauw nep.

Werk zelf met Audition en daar kun je toch - naast div. plugin mogelijkheden - heel wat mee bereiken, vermoed ik.
 
Ik heb intussen al de oplossing gevonden, het was even zoeken maar wat ik nu heb is in iedergeval iets.
Normaal ben ik geen reclame liefhebber en wil deze altijd negeren, maar in dit geval kwam ik een reclame banner tegen van wavepad.
Ik klikte erop en installeerde het, niet snel daarna kwam ik bij audio effecten de optie tegen stadium / concerthal.
Er even op klikken en een paar econden later heb je een deuntje die zo klinkt alsof je in een concerthal staat, het is niet 100% goed maar dit is al heel wat.
Hiermee is mijn vraag opgelost.

Ik laat de topic nog even open staan voor vragen hierover.
Groeten Pablo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan