Computer zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik werk met Pinnacle Studio 23.
Sinds kort werkt het zeer traag.Ik moet soms 3 minuten wachten voordat een entry plaats vind.
Maar dat is ook bij andere handelingn.
Als ik een map met foto's aanklik, dan krijg ik bovenaan de bekende streep en aan het eind de inhoud.
Omdat ik dacht dat het aan de PC kan liggen, heb ik Windows 10 opnieuw geinstalleerd en alleen Pinnacle geinstalleerd, maar met hetzelfde resultaatr.
Hier zijn de gegevens van mijn PC:

Windows 10, I Core i7 2600(3,4Ghz)Sandy Bridge,16GB geheugen, AMD Radeon HD6870/1GB grafische kaart, SSD 240/124 GB plus 2TB hard disk, Blu Ray Brander Sony HDR-XR520VE. Pinnacle Studio20 en 23

Ik hoor graag van jullie.
Groet,Martin
 
Vreemd. Wat kan er nu mis zijn met zo'n systeem? Pinnacle Studio 23, is dat een betaald, legaal programma, trial of illegaal? Gedownload van officiële website? Pinnacle Studio20 en 23? Waarom schrijf je dat? Is het niet één programma en laatste versie?
Heb je een volledige systeemscan gedaan met jouw beveiligingsprogramma?
Gezondheidstoestand van de SSD gecontroleerd met CrystalDiskInfo?
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens eerst achtertehalen of er toevallig een programma (die toevalig bij de schone instalatie is geinstalleerd) een groot gebruiker is aan geheugen door ms config in de zoekvenster te klikken en dan tabje opstarten).
Ook even de achtergrond programmas even controleren.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er iets tussen zit aangezien je een schone instalatie hebt gedaan maar toch checken kan altijd
 
Laatst bewerkt:
Cache van Pinnacle al verwijderd?
 
Laat iemand anders dat maar uitleggen. In die vorige topic laat je blijken dat je de adviezen en suggesties niet opvolgt. Ik zie ook geen antwoorden. Dan heeft het weinig zin om er tijd in te stoppen.
 
Ik werk al jaren met Pinnacle en ook al 2 jaar met Studio 23. Altijd perfect gewerkt.Zelfs als ik HELPMIJ.NL open en ergens op klik, duurt het zeker 10 sec voordat het verder gaat.
 
Als ik de check doe, zijn de ssd schijven 100% OK, maar de 2tb schijf geeft rood/slecht. Wat opgelicht is zegt: LEES FOUT FACTOR.
Wat moet ik verder doen?
 
Hallo

Als die 2TB hdd diegene is met uw data er op , kan dat die vertragingen verklaren.

Als die hdd slechts moeilijk initialiseerd , kan deze zelfs vlot opstarten p.c. verhinderen.

Hdd heeft zo goed als zeker problemen om de data te lezen.

Normaal gezien heb je Good caution en bad ... (Een voorbeeld van een error ---> C5)

Mits rood (bad) zal er vermoedelijk ook al wel data verlies zijn.

Zo snel mogelijk die defekte schijf er uit , nieuwe monteren , en de data terug zetten van een gemaakte backup.

Indien je geen backup hebt , data terugzetten van die defekte schijf , en hopen dat er geen dataverlies heeft plaats gevonden. (alles controleren op integriteit)

De korte versie van mijn uitleg staat in reply #9 . (intussen had ik alles al ingetypt , heb dus ook maar gepost)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik he nu de 2TB schijf losgekoppeld en de data en programma op de C gezet. En nu draait alles weer normaal.
Dus.... nieuwe schijf kopen.
Bedankt allen voor de hulp. Hoop dat ik nu weer verder kan (als de schijf binnen is en geinstalleerd)
Groet,
Martin
 
Ik heb nu de nieuwe 2TB hard disk geinstalleerd. Op mijn oude schijf had ik 6 partities, maar nu kan ik er maar 3 maken.
Kan ik er nog meer maken?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu de nieuwe 2TB hard disk geinstalleerd. Op mijn oude schijf had ik 6 partities, maar nu kan ik er maar 3 maken.
Kan ik er nog meer maken?

Verwijder de partities, maak van de MBR schijf een GPT schijf van, kun je er 255 partities op kwijt, beetje teveel voor de schijfletters maar toch.
https://docs.microsoft.com/en-us/wi...management/change-an-mbr-disk-into-a-gpt-disk
Nadeel van een extended/uitgebreide partitie met logische stations is als er wat met die partitie gebeurt dan kom je ook niet op die andere.

Je kunt op een MBR schijf gewoon 4 primaire partities aanmaken hoor, of 3 primair en 1 extended.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb via Partition Wizard 3 partities gemaakt. Ik zie ze ook in dit programma, maar in de verkenner zie ik ze niet. DE grote schijf is wel qua GB's kleiner geworden. Hoe krijg ik de partities te zien?
 
Ik heb ze allen een letter gegeven. Ook te zien in partition.
 
Ik heb alle partities eraf gehaald. Toen opnieuw ingedeeld en nu is het OK>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan