Selecteren van blok in report uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samsung6713

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2019
Berichten
209
Goedeavond,
Ik heb een report met wat subreports met daarin wat clickevents.
Als je nu op een bepaalde manier klikt op het report (op de niet zichtbare rand) wordt het hele blok geselecteerd.
Kan ik dat uitschakelen/voorkomen?
Schermafbeelding 2022-07-13 194348.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rapporten zijn bedoeld om af te drukken, niet om mee te spelen. Op papier zal er niet zo gek veel gebeuren met je blok, dus laat ze lekker klikken :).
 
Ik gebruik de rapporten om orders prettig leesbaar weer te geven.
Als de gebruiker op een order klikt, opent op die plek een editform waarmee de data kan worden gewijzigd.

Het werkt verder helemaal prima, dus ik wil het vooral op deze manier blijven doen.

Maar het geselecteerde blok is toch wel redelijk irritant.
 
Voor bewerken (en optimale weergave) heeft Microsoft de formulieren bedacht, en die werken een stuk beter (en zijn mooier) dan die rapportweergave die jij gebruikt. Maar ik hou je uiteraard niet tegen om zo te blijven werken.

Sowieso heb ik al op voorhand mijn bedenkingen over een ‘rapport met wat subrapporten’. Dat riekt in mijn optiek naar niet goed opgezette rapporten. Ik heb althans zelden één subrapport nodig, laat staan meerdere. Maar aangezien we jou db niet gezien hebben, kan ik daar uiteraard niks van zeggen verder.

Voor je probleem heb ik in ieder geval geen oplossing. (Ook al omdat ik dit niet echt boeiend vind.) Ik hoop voor je dat iemand anders die wél heeft :).
 
Ik hou wel van mensen die "out of the box" denken. Kan je niet de ON Enter gebeurtenis van het subrapport gebruiken om daar ook het edit formulier te tonen? Zelf ben ik geen kei in programmeren, ik ben meer een database mens, maar er zijn hier vast een paar knappe koppen die je verder kunnen helpen.
 
Ik hou wel van mensen die "out of the box" denken.
Iedereen denkt 'out of the box'. Er zijn er een stuk minder die 'outside of the box' denken. :). Out of the box denken is een heel veel gemaakte taalfout. Welkom dus in die club! Overigens is 'outside of the box' denken niet handig als dat leidt tot oplossingen waarmee je het leven alleen maar moeilijker maakt. Met 'outside of the box' denken tot de werkwijze komen dat je soep prima met een vork kan eten, leidt doorgaans tot koude soep...
 
Transparant figuur

Beste Samsung.

Ik ben het met AccessGuru eens. Je wilt een rapport gebruiken als formulier. Dus als je nog eens zoiets bouwt, de tip, gebruik de objecten waar ze voor bedoeld zijn. Maar dit berichtje is niet om je wijs te corrigeren, maar ik probeer met je mee te denken. Zo snap ik dat je nu geen zin hebt alles opnieuw te bouwen en je op zoek bent naar een oplossing voor je probleem van nu.

Mogelijk heb ik een oplossing voor je. Plaat over je blok een transparant figuur. Volgens mij moet dit het probleem wel oplossen, doch blijft het moeilijk om dit te garanderen zonder voorbeelddatabase. Ik ben benieuwd of dit je geholpen heeft.

Groetjes Erik
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan