Mails van smartphone komen niet op laptop aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
Ik maak al jaren regelmatig foto's met mijn Motorola smartphone die ik dan per stuk of per plukje van zes overzet op mijn laptop Thinkpad X250. Dus foto aanvinken, op 'deel' icoontje klikken, emailadres aanklikken (kpnplanet) en op verzenden klikken. Laatst zo'n zestig vakantiefoto's per plukje van zes overgezet en ineens werkte het niet meer. Er kwam niets meer aan. Losse foto's ging ook niet meer. Na paar weken werkte het af en toe weer. Ik moet het dan wel drie keer verzenden en dan komt het een keer aan. Soms snel en soms na lange tijd. Waar kan dat aan liggen? Het ging jaren probleemloos en er is niets veranderd. Mails ontvangen is verder geen probleem.
 
Wrs te groot zulke mails?
6x 2 MB is al 12 MB.....
en hier lees ik:
https://www.onlinewebmailinloggen.nl/tag/kpnplanet-nl/
Wat is de maximale grootte van de KPN mailbox met bijlage(n)?
[FONT=&amp]Soms wil je een groot bestand versturen of ontvangen, maar hoe groot is je mailbox en hoe groot mogen berichten zijn bij deze provider?[/FONT]
[FONT=&amp]De maximale grootte van een KPN mailbox is 1GB, dit wordt in 2020 15GB in de nieuwe webmailomgeving.
De maximale grootte van een e-mailbericht inclusief eventuele bijlagen is 10MB.[/FONT]

[FONT=&amp]Om niet over het maximum heen te gaan is het[/FONT] verstandig om een bijlage maximaal 7MB per berich[FONT=&amp]t groot te laten zijn. Dit is tegenwoordig niet echt veel en is het verstandig om bij het versturen van grotere bestanden gebruik te maken van een dienst als wetransfer.com.[/FONT]

Bij We transfer had je er een zip van kunnen maken en dan in 1x uploaden (en later downloaden..). Doe je het op een laptop kun je nog een wachtwoord op een zip zetten.
Als je veel foto's in 1x upload maakt We transfer er geloof ik zelf een zip van, maar dan geen wachtwoord als dat nodig is.

Of verbind je telefoon met een kabel aan de laptop...en dan overzetten. Dat zou toch ook moeten kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat het ook anders kan, kabeltje e.d., maar dit systeem is conform de methode die de phone standaard biedt, werkte jaren prima dus wat kan de reden zijn dat het nu ineens niet meer goed werkt. En ik verzend max 6 plaatjes en blijf daarmee ruim onder het maximum. Als het teveel is krijg je trouwens melding dat niet alles wordt verzonden.
 
Om niet over het maximum heen te gaan is het verstandig om een bijlage maximaal 7MB per bericht groot te laten zijn
Daar ga je met 6 foto's tegenwoordig overheen, melding of geen melding....
Het is zo simpel om van Wetransfer gebruik te maken en via de link die je jezelf verstuurd weer te downloaden.
Bij bepaalde mail account heb ik dat probleem voorspelbaar ook, naar mijn Hotmail mailadres kan ik ca 2-3x zoveel sturen qua MB's.
 
Laatst bewerkt:
Dan ga ik het ook maar op een andere manier doen, maar ik snap nog steeds niet waarom iets dat jaren werkt ineens niet meer werkt. Dank voor de tips.
 
Momenteel werkt het zodanig dat ik een fotootje twee keer verstuur en dan komt het een keer aan. Blijft een raadsel waar blijkbaar niemand een verklaring voor heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan