splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Ik heb boven op de slaapkamer een tv, maar nou wil ik op de andere kamer ook een tv..En ja, ik heb al een 3e tv ontvanger van KPN. Maar nou heb ik op mijn slaapkamer op de tv een splitter gezet op de ethernetkabel en van daar uit een nieuwe ethernetkabel naar de andere tv getrokken. Alleen hij doet het niet. Nou is deze splitter alleen voor gebruik van ISDN en dacht dat deze goed was. Als ik al ergens geen verstand van heb is het wel van ISDN. Dus als je iets anders weet wat ik wel nodig heb, dan hoor ik het graag..Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is.
 
Aan ISDN heb je niks meer aan. Dat zijn digitale telefoonlijnen over koper die de KPN Netwerkbeheer nu uitfaseert. Voor ethernet heb je niks aan splitters, maar meer aan switches.
 
Laatst bewerkt:
Oh Ok.dank je wel. Maar misschien is het een domme vraag,maar hoe werkt een switch precies. Want ik stel me voor,dat als je die ethernetstekker uit je tv ontvanger haalt en je duwt hem in de switch bijv. en je sluit de andere kabel er op aan,die naar de andere kamer gaat ,hoe blijf je dan met de tv ontvanger verbonden?? Is daar dan ook weer een ander kabeltje voor nodig die van de tv ontvanger naar de switch gaat?? En dat snap ik juist niet
 
Je switch heeft gewoon een uplink met je router.
 
welke tv ontvanger heb je van kpn?
daar zit maar 1 ingang in voor het internet.
de verbinding wordt dan gemaakt met een hdmi aansluiting daar zul je dan een splitter voor moeten hebben.
of heb je nog 1 tv ontvanger over dan kan een switch wel werken.
 
Vraag voor de zekerheid na bij je provider of de switch ook 'IGMP Snooping' zou moeten ondersteunen ,,
 
Bij KPN moet dat aanstaan (IMG Snooping)
 
Het probleem is inmiddels opgelost. De splitter werkte niet, dus heb ik maar een switch gekocht. En die werkt als een tierelier. Dus allen bedankt voor jullie adviezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan