Header en footer template vanuit één aan te passen template

Status
Niet open voor verdere reacties.

vacances2000

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Berichten
113
Beste,
Weet iemand hier of je in word, net zoals bij websites met shortcodes naar templates, je op de een of andere manier één unieke bron kan instellen voor je header en footer in de word documenten zodat je dat over en weer hoeft aan te passen ?

Ik gebruik Office 365.

Bij voorbaat dank !

Vg

Jonathan
 
Dag Accessguru,
In Elementor page builder, bijvoorbeeld, kun je een header aanmaken voor je website en dan overal op je website toepassen. Mocht je deze willen aanpassen dan kun je simpelweg naar de header sectie gaan, de nodige aanpassingen doorvoeren en het wordt op de hele website toegepast.

Is er ook iets gelijkwaardigs voor Word ?

Bij voorbaat dank.

Jonathan
 
Nou nee; Word is een tekstverwerker. Het maakt zelfstandige documenten. Zodra je een letter typt, staat-ie gebeiteld in je document. Wat je wél kan doen, is de opmaak vastleggen in een sjabloon. Die kun je prima koppelen aan een document. Als je later de opmaak van dat sjabloon aanpast, dan is, afhankelijk van je instellingen, de opmaak in het tekstdocument óók aangepast. Maar dus nooit de inhoud​. En dat is maar goed ook.... Daarom had ik ook altijd een hoop werk als de bedrijfssjablonen moesten worden aangepast omdat er weer een centraal gegeven zoals een afdelingsnaam of een telefoonnummer moest worden veranderd. Konden we met het team weer alle sjablonen openen, en aanpassen. Awel, zolang er maar brood op de plank komt :).
 
In word kan je "koptekst"/"header" en "voettekst"/"footer" toevoegen.
Dit kan de datum zijn die bijgewerkt wordt, of de bestandsnaam van het bestand die bijgewerkt wordt.

edit: misschien dit, zie https://www.youtube.com/watch?v=b5PCmkXivR8 maar je vraag blijft vaag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een testje gemaakt met links naar twee bestanden, die je met een sjabloonmacro kunt openen. Die macro heb je nodig om de velden bij het openen bij te werken. Vermoedelijk zul je de paden in de velden bij moeten werken. Maar dat is simpel te doen. Alternatief: op basis van het idee de velden weggooien en je eigen bestanden invoegen. Wat je wilt :).
 

Bijlagen

  • Tekstblokken.zip
    48,5 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan