Pdf dc

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hoi,

MS Access 2013 runtime versie op Windows 2012 met onderstaande code werkt :

Code:
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "PDF_Rapport", acFormatPDF, "C:\PDF\Rapport.pdf"

Maw een pdf met naam rapport.pdf wordt aangemaakt.
Hier is wel Adobe Reader 11 op geïnstalleerd.

Een nieuwe server met Windows 2022 en Adobe DC werkt deze code niet.
Op deze server MS Access 2016 runtime versie geïnstalleerd.

Moet de code verandert worden ?
Probleem Access 2016 en export PDF in Adobe DC ?

Iemand enig idee waarom er geen PDF wordt aangemaakt ?

Alvast bedankt.
 
Het lijkt me sterk dat de Acrobat versie een rol speelt; je kunt ook pdf's maken zonder dat je een PDF reader hebt. De techniek daarvoor zit al in de Office versie. Ik heb wat gegoogled, en lees dan dat de meeste versies geen probleem hebben met het maken van pdf's. Ik zou het dan eerder in de Windows omgeving zoeken. Het is natuurlijk vragen om moeilijkheden om twee componenten tegelijk te veranderen; dan wordt debuggen naar een probleem een stuk lastiger. Eerst de Windowsomgeving met Office 2013 runtime testen, en als dat werkt: Office 2016 runtime er op. Of andersom: eerst A2016 testen op Windows 2012, en als dat werkt: upgraden naar Windows 2022. Elke IT-er zou dat moeten weten :).
 
Thx voor uw opmerking.

Net een aantal tests uitgevoerd.
Als gebruiker Administrator kan ik wel een .pdf bestand aanmaken.
Als standaard gebruiker niet.

Dus is een security issue in Windows 2022.
Ga onze systeembeheerder op de hoogte brengen.

Dus code kan gebruikt worden voor Access 2013 Runtime als Access 2016 Runtime.
 
In Windows 2022 staan de rechten idd iets scherper. Het kan ook een (nieuwe) bedrijfspolicy zijn om de gewone gebruikers geen rechten op de C:schijf te geven. Probeer eens om de pdf op een andere locatie te laten aanmaken. Ik zou in elk geval de gebruiker zeker geen admin rechten geven, maar de applicatie (laten) aanpassen zodat ze met gewone gebruikersrechten ook werkt.
Maar ja, we zijn misschien een slechte IT afdeling, want we hebben dit weekend net in al onze plants in de hele BENELUX en Frankrijk een dubbele upgrade gedaan van W2012/SQL 2012 naar W2022/SQL 2019 :) . Dus als er maandag geen zand meer is ... :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan