Printen als boekje

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayke89

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Berichten
50
Hoi hoi, voor de dagbesteding heb ik in Word een brochure gemaakt. Nu wil ik deze als een boekje afdrukken alleen wat ik ook doe gaat het mis. Dan krijg ik vier pagina's op 1 (terwijl ik er twee op een a4tje wil printen) of zijn het er twee maar worden de marge zo aangepast dat je nog niets eens de helft ziet.. help!?:shocked: Ik werk zelf met MacBook (apple). Gister ook bestand gemaakt op een windows computer, maar beide tevergeefs. Bestand wil ik hier uploaden. Is te groot. Bestaat uit acht pagina's.
 
Je hebt het document mogelijks als a4 layout gemaakt, dan krijg je achteraf problemen met het juist afdrukken.
Misschien kan je het nog faken door bij de printopties je papersize als a5 te kiezen en a4 te gebruiken.

Anders na het laden van je document je layout aanpassen van a4>a5, maar weet dan niet wat het eindresultaat gaat doen.
Hoe je dat doet vind je in deze link
 
Een bestand van 8 pagina’s moet je prima kunnen uploaden. Hoe groot is te groot? Gooi eventueel (vermoedelijk de boosdoeners) wat afbeeldingen weg, en probeer het dan nog een keer.
 
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • 2022 D'n oppas - brochure.docx
    1 MB · Weergaven: 33
helaas niet gelukt
Je hebt het document mogelijks als a4 layout gemaakt, dan krijg je achteraf problemen met het juist afdrukken.
Misschien kan je het nog faken door bij de printopties je papersize als a5 te kiezen en a4 te gebruiken.

Anders na het laden van je document je layout aanpassen van a4>a5, maar weet dan niet wat het eindresultaat gaat doen.
Hoe je dat doet vind je in deze link
 

Bijlagen

  • test-boekje.pdf
    988,7 KB · Weergaven: 28
Dankjewel:):thumb:. ik had vanavond een nieuw bestand aangemaakt. Een pagina in twee kolommen ingedeeld en handmatig alles overgezet. ik had de hoop al opgegeven.

Dit lijkt te werken, heb hem naar pdf geprint.
Zo dus:
https://support.microsoft.com/nl-nl...-in-word-dfd94694-fa4f-4c71-a1c7-737c31539e4a
Ben met andere zaken bezig je moet wel goed op de nummering letten van het afdrukken... heb ik niet zo precies gedaan met in te vullen: 1,3,2,4,5,7,6,8 dus met allemaal kommas er tussen.
Heb er ook geen rekening mee gehouden of je dubbelzijdig wilt printen.
 
Ik snap je probleem niet; bij mij ging het in één keer goed, gewoon als Word document. Ik denk dat je toch de verkeerde instellingen hebt gebruikt in je document. Ik vermoed dat je zowel de printerinstellingen als de Word instellingen hebt aangepast, ofwel in Word zowel de paginainstelling als het papierformaat. Moet je allemaal niet doen: gewoon bij de Paginainstellingen opgeven dat je een boekje wilt afdrukken, en het aantal pagina's. Je papierformaat blijft gewoon A4, want dat is uiteraard het uitgangspunt voor de printer. En de printer stel je in op dubbelzijdig, met de binding op de korte kant. Dan krijg je echt een correct document geprint. zonder dat je rare dingen moet doen als printen naar PDF. Niet dat dat niet mag natuurlijk, maar waarom zou je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan