filmpjes op dvd maar afspelen gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

josku

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2022
Berichten
7
Goedemorgen,

Ik zit met een dilemma omtrent een dvd met inhoud die ik alleen met cyberlink powerdvd kan afspelen.
De vrouw van een goede collega kreeg na heel lang aandringen eindelijk een stapel dvd,s met filmpjes uit haar baby en kindertijd welke door de vader overgezet zijn van een filmcamera met die kleine cassette,s naar dvd want hij wilde ze niet door een bedrijf op dvd of iets anders laten zetten...de relatie met haar vader is niet goed te noemen en medewerking is nihil.
De dvd,s zijn enkel te openen met cyberlink powerdvd...heb meerdere progjes geprobeerd o.a. dvd x player,vlc,winx dvd player...alleen dus met cyberlink.
De bedoeling is dus om de beelden op een usb stick of harddisk te krijgen...en ik kan dus enkel via cyberlink de beelden afspelen,zie nergens iets staan om ze te kopieeren.
De dvd speler/brander ziet dus geen schijf maar er staat ruim 2 uur beeldmateriaal op,wie weet wat te doen???
 
Welk type bestanden staan er op de DVD?
Zijn het .IFO en .TS bestanden?
 
type bestanden onbekent,dvd station zegt: geen media gevonden,krijg alleen de tekst te lezen: bestanden klaar om op schijf te branden....daar is die andere vogel mee bezig geweest,er staat dus wel beeld op...via cyberlink zie ik dat het een mpeg2 bestand is.
 
Een echte Video DVD bestaat uit een serie bestanden met de extensies die ik noemde en daarnaast ook .BUP en .VOB bestanden.
Het is dus een DVD schijfje, maar de inhoud is dan geen echte DVD layout. Het zal dan denk ik een Data DVD zijn.
Daarnaast is het geen voltooid brand proces geweest vanwege de melding: bestanden klaar om op schijf te branden

Kan je met de Windows Verkenner de inhoud zien?
 
hallo edmoor...ff druk met familie dingen...
het schijfje is ook niet te benaderen met windows verkenner en het word nog vager...als ik cyberlink installeer,dan kan ik het afspelen,sluit ij het progje af,dan niet meer...alleen als ik het de-install alle extensions in het register verwijder en het progje opnieuw installeer,dan kan ik m weer bekijken.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er niets mee aan te vangen is.
 
Als je het af kunt spelen, kun je het dan ook exporteren naar een MP4 of AVI oid?
 
Dit werkte bij mij: Afspelen op een goed scherm qua resolutie en screen capturen en je hebt hem.
Heb het toen een keer voor een online herdenking met OBS gedaan, ff wat oefenen en gaan met die banaan.
https://obsproject.com/
 
type bestanden onbekent,dvd station zegt: geen media gevonden,krijg alleen de tekst te lezen: bestanden klaar om op schijf te branden....daar is die andere vogel mee bezig geweest,er staat dus wel beeld op...via cyberlink zie ik dat het een mpeg2 bestand is.

Klinkt bij mij als een multisessie dvd die niet is gefinalized. Nog een wonder dat powerdvd die dan wel kan lezen.
Alle andere spelers en softwarematige spelers kunnen dit dus niet zonder dat die dvd is gefinalized.
 
Laten we bij het begin beginnen, heb jij verborgen en systeembestanden weergeven aan staan in windows verkenner?
Ik vermoed dat er op de DVD inderdaad een brandsessie klaar staat om te branden, als je deze kunt zien kun je door met rechts op de dvd te klikken kiezen voor de optie 'deze bestanden branden naar schijf' (dit kan een andere DVD zijn maar ook een USB flashdrive.
 
Als dit het enige exemplaar is van elke DVD zou ik eerst via capturen de "data", de films, veilig stellen en als dat gelukt is.
Stel dat export branden via de brandsessie doet iets met je DVD waardoor de sessies niet meer toegankelijk zijn en je te maken (andere) DVD of USB gegevensdrager daar werkt de film nog niet...
 
alle adviezen ten spijt...de persoon die dit met dat stapeltje dvd,s gedaan heeft,heeft dus geen benul wat hij gedaan heeft...de jonge dame die al jaren heeft lopen smeken om haar beeldopnames vanaf baby tijd tot kleuter+ van haar vader te krijgen zal ik helaas teleur moeten stellen.
Ik heb er nu zo,n 5 uur ingestoken in iets wat van geen enkele kant te benaderen is...
ik stop ermee...iedereen bedankt vooe het meedenken.
 
Of het kan helpen kan ik niet garanderen.
Isobuster schijnt een mogelijkheid te hebben om bij "niet gefinaliseerde" schijven de data er toch nog af te kunnen halen.
 
Goedemorgen,
Ik zit met een dilemma omtrent een dvd met inhoud die ik alleen met cyberlink powerdvd kan afspelen.
Dus afspelen kan dus het capturen kan ook, je moet er alleen wat moeite voor doen. Die dame kan/mag dan blij zijn dat dit nog mogelijk is.
De kans dat je de bestanden zomaar over kunt zetten naar een normaler video type bestand lijkt immers nul.
Accepteer dat je het iig nog capturen zou kunnen, das oneindig maal beter dan helemaal niks.... so what's the problem... ?
 
Laatst bewerkt:
Of het kan helpen kan ik niet garanderen.
Isobuster schijnt een mogelijkheid te hebben om bij "niet gefinaliseerde" schijven de data er toch nog af te kunnen halen.

Goedemorgen jackall Topper...het werkt met isobuster,ben nu aan het coverteren naar mp4,duurt een tijdje maar lukt wel.
 
Je hebt mazzel... succes met de afronding.
 
Succes, nu weet je dat enig geduld alsnog wordt beloond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan