Monitor ontvangt geen signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik krijg geen signaal meer van de PC naar de monitor.
Als ik mijn PC aanzet, dan krijg ik niets te zien op mijn scherm. Even gaat het blauwe lichtje aan maar gelijk gaat het bruine lichtje aan (monitor uit).
Ik heb de monitor aangesloten op een andere PC en daar doet hij het gewoon. Hij is met een VGA kabel aangesloten en die is nooit los geweest.
Wat kan er aan de hand zijn?
Groet Martin
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een videokaart probleem.
Zet de kaarten en het geheugen in de PC eens opnieuw goed in hun sockets.
 
Anders: Heb je nog een andere video uitgang zoals DVI? Doet die het wel of ook stuk? Kun je dat testen?
Zo ja: Een beetje DVI scherm 20-22" gaat bij de kringloop voor een paar tientjes weg, de spreiding in de prijs hangt vooral af of er dan VGA of HDMI ook nog op zit, met HDMI erbij zijn ze vaak iets duurder.
 
IK heb de kast open germaakt en o.a. de videokaart goed aangedrukt en nu is alles weer OK.
(hoop dat het zo blijft)
 
Hallo

Topic is afgesloten ... desondanks toch nog een paar tips ...

Was er stof aanwezig in de systeemkast , die verantwoordelijk kan zijn voor een slecht/intermitterend kontakt.

Mocht dit zo zijn , uiteraard verwijderen. (luchtdruk compressor)

Terwijl de systeemkast dan toch geopend is , alle ventilatoren controleren op stof / vervuiling.

Videokaart eens in/uitpluggen maakt de kontaktpunten veel beter zuiver dan slechts gewoon eens aandrukken.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Bedankt voor het advies.
Ik heb het gedaan. Voorlopig draait alles goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan